برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چشم انداز همکاری درنگاه شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی در نشست آنلاین

در این نشست که عصر چهارشنبه به صورت برخط (آنلاین) و با مشارکت بیش از ۸۰۰ تن از نمایندگان بخش‌های خصوصی، مشاوران مالی و کارشناسان برگزار شد، حاضران ضمن ارزیابی شرایط موجود، زمینه‌های توسعه همکاری‌ها در آینده را به بحث گذاشتند.

در حاشیه این همایش، نشستی ویژه گفت‌وگوهای بنگاه با بنگاه (B۲B) نیز برگزار شد تا موسسه‌های مرتبط، گزینه‌ها موجود برای همکاری و تبادل مالی را ارزیابی کنند.

نشست عصر چهارشنبه با کمک سفارت رم  در تهران برگزار شد و جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا، در سخنرانی آغازین خود، بر علاقه کشورش برای بازگرداندن روابط اقتصادی و بازرگانی با ایران به مسیر سازنده و رو به رشد، تاکید کرد.

پرونه ضمن تقدیر از تعهد و حرفه‌ای بودن بخش خصوصی در ایران، روابط عمیق و تاریخی دو کشور را یادآور شد و گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایتالیایی در طول سال‌های متمادی، روابطی مستحکم با طرف‌های ایرانی برقرار کرده‌اند و به دنبال فرصت‌هایی برای توسعه همکاری‌ها هستند.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در این نشست، خواستار توجه شرکت‌کنندگان به پتانسیل‌های اقتصادی ایران و ایجاد شراکت‌های موثر از جمله در سطح منطقه‌ای شد.

خوانساری همچنین با اشاره به نقشی که همواره ایتالیا به عنوان شریک بازرگانی و سرمایه‌گذاریِ بخش خصوصی در ایران داشته است، ابراز امیدواری کرد که این روابط همچنان ادامه یابد.

در بخشی از این همایش برخط، ابزارهایی که در سطح اتحادیه اروپا برای تسهیل روابط بازرگانی میان شرکت‌های اروپایی و ایرانی ایجاد شده است، معرفی شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ابلاغ دستورالعمل اجرایی آزمون دانشنامه فوق تخصصی