برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی طرح‌های گردشگری در چالوس

مهدی اسحاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها  شامل چهار هتل ۳ تا ۵ ستاره، یک متل ، ۱۷ هتل آپارتمان، یک مجتمع تفریحی گردشگری، سه مرکز سرگرمی و تفریحی و سه واحد پذیرایی است که تمامی آنها در حال اجرا هستند.

وی گفت که با افتتاح این مجموعه ها ، برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

اسحاقی ظرفیت های گردشگری چالوس را بالا توصیف کرد و اظهار داشت :‌ همین وضعیت در کنار رویکرد دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن فضای مطلوب جهت سرمایه گذاران سبب شده است تا سرمایه گذاری در بخش گردشگری چالوس برای بخش خصوصی ارزنده شده و مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی چالوس با تشریح جزییات پروژه های گردشگری در دست احداث شهرستان ، توضیح داد :‌ هتل پنج ستاره در خط هشت چالوس در ۱۲ طبقه با زیربنای ۷۱ هزار و ۳۶۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۲۰۵ واحد و اشتغالزایی ۶۰۰ نفر با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی افزود : احداث هتل ۴ ستاره هم در شهر هچیرود با زیربنای ۱۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت پنج هزار و ۱۳۵متر مربع در ۱۱ طبقه و ۸۵ واحد و با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اسحاقی گفت: پروژه مرکز سرگرمی تفریحی نمک آبرود که با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در حال ساخت است ، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمان بهره برداری برای بیش از ۳۰۰ نفر ایجاد شغل می کند.

وی سرمایه گذاری برای این پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این مرکز دارای امکاناتی همچون استخر روباز و سرپوشیده به صورت مجزا برای مردان و زنان ، جکوزی، سونا، حمام های مختلف ، اتاق های نمک و یخ ، سالن های ورزشی و بدنسازی ، رستوران چند منظوره ، واحدهای تجاری و صنایع دستی و ۲ اسکله تفریحی است.

  بازبینی در تجارت خارجی کشور در دستور کار قرار دارد

رییس اداره میراث فرهنگی چالوس ظرفیت اقامتی این شهرستان را در حال حاضر سالانه بیش از ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت : این ظرفیت تخت هتل ها، متل ها ، بوم گردی ها، مجموعه های مهمان پذیر و خانه های مسافر ثبت شده را شامل می شود.

بهره‌برداری 27 پروژه گردشگری در سه سال گذشته 

اسحاقی همچنین از بهره برداری ۲۷ پروژه گردشگری در شهرستان در سه سال گذشته خبر داد و گفت : این پروژه ها شامل ۲ واحد اقامتی ، ۱۰ واحد پذیرایی ، ۹ واحد بوم گردی ، چهار دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و یک مرکز اطلاع رسانی است.

وی افزود : در سه سال گذشته ۹ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت پذیرش ۲۳۸ مسافر و اشتغالزایی ۳۳ نفر با سرمایه گذاری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

هم اکنون ۱۹ واحد اقامتی، ۷۲ واحد پذیرایی، ۹ دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، ۹ اقمتگاه بومی، سه ایستگاه تفریحات دریایی، سه طرح سالمسازی دریا، ۲۱ مرکز اطلاع رسانی، ۶۳۰ خانه مسافر ساماندهی شده، یک مرکز سرگرمی و تفریحی در شهرستان چالوس فعال است و ۲ هزار و ۹۳۰ در آنها مشغول به کار هستند.

بر اساس گزارش های رسمی ، با افزایش ظرفیت اقامتی در سه سال گذشته ، میزان پذیرش مسافر و گردشگر در شهرستان چالوس سالانه به ۱۴ میلیون نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)