برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رییس اتاق بازرگانی فارس: فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار کاهش یابد

جمال رازقی، یکشنبه در آیین رونمایی و آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شیراز که از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد، افزود: بارها از سوی بخش خصوصی بر موضوع ارتباط الکترونیکی میان سازمان‌های مرتبط تاکید شده اما برخی از سازمان‌های مهم به بهانه‌های مختلف از این امر سر باز می‌زنند.
وی ادامه داد: تلاش بخش خصوصی همواره بر این بوده که بتواند در فضای کسب و کار، نقش مثبت خود را به عنوان فعال اقتصادی ایفا کند اما بعضی از مسائل سیاسی و اقتصادی باعث شده که در اغلب گزارش‌های بین‌المللی مانند انجام کسب و کار نتوانیم جایگاهی در خور و شایسته ظرفیت‌های کشور کسب کنیم.
او اظهار داشت: اقداماتی همچون تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در سال ۹۰ انجام گرفت اما این قانون به طور کامل اجرایی نشد.
رییس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: همچنین اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز می‌توانست انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند که این مساله هم محقق نشده و وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.
رازقی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، صادرات به عنوان یکی از متغیرهایی است که همواره می‌تواند راهکار عبور از شرایط دشوار اقتصادی باشد از این رو حل مشکلات موجود در حوزه صادرات ضروری است. 

وی، آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در چند شهر کشور از جمله شیراز را اقدامی مطلوب دانست و بیان داشت: امیدواریم با توجه به دولت الکترونیک، زمان صدور مجوزهای راه‌اندازی کسب و کار که از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت تقلیل یافته به یک ساعت کاهش یابد.
با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش می‌یابد و متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار می‌توانند ظرف مدت سه روز، مجوزهای لازم را اخذ و فعالیت خود را آغاز کنند.
پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در گام نخست در شهرهای شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان راه‌اندازی شد.

  تولید گرد و غبار کیهانی با مایکروویو

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)