برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اعزام بیش از ۸۰ هزار دانشجو به اردوی راهیان نور

غلامرضا غفاری روز یکشنبه در نشست خبری راهیان نور یادواره شهید قاسم سلیمانی که در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: اردوی راهیان نور در دانشگاه ‌های پزشکی و غیرپزشکی تبدیل به یک برنامه فراگیر شده است و سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر در این اردوها شرکت کردند. 
وی افزود: بخش لجستیک اردوی راهیان نور که توسط سازمان بسیج دانشجویی مجموعه‌های دفاعی و غیره اجرایی می‌شود، بستری برای آشنایی با هویت دینی و انقلابی همچنین شناساندن فرهنگ شهادت و ایثار فراهم می کند.
معاون وزیر علوم گفت: اعتبار اختصاص یافته برای این اردوها ذیل بودجه فرهنگی است و برای هر دانشجوی حاضر در برنامه راهیان نور مبلغی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.
غفاری، اردوی راهیان نور را فرصتی فرهنگی برای دانشجویان دانست و تاکید کرد: این اردو میان فعالیت ‌های فرهنگی، جریان معین و خاصی را نمی‌ شناسد و مجموعه ‌های مختلف دانشگاهی نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه دارند.
وی افزود: فراگیری جمعیتی که در این اردوها داریم، به تشکل خاصی مربوط نیست و سلایق‌ مختلف سعی دارند که مشارکت داشته باشند. 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: تلاش وزارت علوم بر قوت گرفتن وجهه مردمی این اردو است.
وی با اشاره به اعزام دانشجویان به این اردو گفت: اولویت اعزام دانشجویان در اردوهای راهیان نور با افرادی است که برای اولین بار در این برنامه شرکت می‌کنند و پیش‌بینی امسال حدود ۸۰ هزار نفر است.
به گفته غفاری، بسیج دانشجویی وظیفه اجرایی این اردو را بر عهده دارد و قول مساعد برای مشارکت بیشتر دانشگاه ها و دانشجویان را داده ایم. 

  مونسان: برنامه‌های خوبی برای احیای گردشگری در دستور کار داریم

اعزام دانشجویان از سوم اسفند
در ادامه این نشست خبری، محسن جهانی معاون فرهنگی بسیج دانشجویی، اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو به اردوهای غرب و شمال غرب و بیش از ۷۰ هزار نفر به اردوهای جنوب اعزام شدند.
وی گفت: امسال نیز بیش از هزار و ۳۰۰ دانشجو برای شرکت در این اردو ثبت نام کرده اند. اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور دانشجویی از سوم اسفندماه امسال آغاز می‌شود و تا ۲۷ اسفندماه ادامه دارد.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی یادآور شد: در هر اردو یک خدمت به مناطق سیل زده خوزستان داریم و این خدمات در چهار محور پزشکی و دامپزشکی، عمرانی، مطالبه گری، فرهنگی و اجتماعی ارائه می شود.
به گفته جهانی، یادمان‌های دو کوهه، فتح المبین، شرهانی، فکه، هویزه و چذابه آماده بازدید دانشجویان است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)