برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵۰۰ هزار یورو برای احداث ۷ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه فنی وحرفه‌ای تخصیص یافت

سیدحیدر میرفخرالدینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: با توجه به رویکرد مهارت محوری دانشگاه فنی وحرفه ای، این دانشگاه تصمیم به احداث هفت آزمایشگاه مرکزی در برخی استان های کشور گرفته است.
وی افزود: مبلغ مورد نظر برای اجرای این طرح، ۵۰۰ هزار یورو است که تمامی این مبلغ تخصیص یافته و به حساب دانشگاه نیز واریز شده است.
میرفخرالدینی اظهار داشت: دانشگاه فنی وحرفه ای امسال در تعاملات صورت گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای نخستین بار در فهرست استفاده کنندگان از بودجه ارزی قرار گرفت. از این رو این بودجه ارزی را برای ایجاد و احداث آزمایشگاه مرکزی هزینه خواهیم کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه فنی وحرفه ای ادامه داد: هدف اصلی از احداث این آزمایشگاه این است که هم دانشکده های فنی وحرفه ای و هم سایر مراکز آموزش عالی استان ها، در قالب تفاهم نامه هایی از این آزمایشگاه ها استفاده و بهره برداری کنند.
میرفخرالدینی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از دروس دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت عملی ارائه می شود، عنوان کرد: این آزمایشگاه ها در پنج استان کشور با توجه به مزیت های نسبی احداث می شود. در همین راستا برنامه اولیه تصویب و مورد تایید وزارت علوم قرار گرفته است.

بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی فنی و حرفه ای تا پیش از شهریور ۹۹

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی وحرفه ای ادامه داد: هم اکنون در حال تجهیز کارگاه و آزمایشگاه ها هستیم و تا پیش از شهریور ماه ۹۹ این آزمایشگاه ها به بهره برداری رسیده و مورد استفاده قرار می گیرد.
میرفخرالدینی تصریح کرد: از آنجا که دانشگاه سیاست محرومیت زدایی را در پیش گرفته است، ساخت آزمایشگاه مرکزی از استان تهران آغاز شده است و قرار است این آزمایشگاه خارج از شهر تهران احداث شود. در سایر استان های مورد نظر نیز وضعیت به همین گونه خواهد بود تا تمامی مناطق تجهیز شوند.

  دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی نهایی شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)