برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نخستین کشتی حامل آبزیان از بندرچابهار به تایلند ارسال شد

بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نخستین محموله ماهیان غیرماکول صادراتی ایران به مقصد بندر بانکوک است که از چابهار عازم بندر موندرای هند شد و از این بندر به مقصد نهایی در تایلند به صورت ترانشیپ منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین کانتینرهای معمولی حامل دومین محموله خشکبار افعانستان به مقصد «تیان جین» چین با این کشتی بارگیری و ارسال شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه ارسال محموله‌های افغانستان از طریق بندر چابهار، کشتی چهارم حامل کالاهای ترانزیتی این کشور بندر شهید بهشتی را به مقصد هند و چین ترک کرد.

وی اظهارداشت: این چهارمین کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان بود که طی یک ماه گذشته و در راستای توافق سه جانبه ایران، افغانستان و هند به مقصد هند ارسال شد.

آقایی بیان کرد: کانتینرهای یخچالی حامل کالاهای شیلاتی سیستان و بلوچستان نیز از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد که رکوردی دیگر برای این بندر بزرگ اقیانوسی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته صادرات کالا از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند محدود بود اما توانستیم از مزیت‌های بندر شهید بهشتی برای ارسال کالاهای صادراتی ایران یا ترانزیتی افغانستان به مقصد سایر کشورها مثل چین، تایلند، مالزی و دیگر بازارهای هدف استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ساخت بیومواد با قابلیت کاربرد در ایمپلنت قلب و عروق