برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صندوق ضمانت صادرات بدنبال ایجاد ۲۱ کارگزاری در استان‌های کشور است

  افروز بهرامی روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زاهدان اظهارداشت: ریسک بالای صادرات در شرایط تحریم، استقبال صادرکنندگان را از این صندوق بیشتر کرده است.

وی ریسک‌های سیاسی و تجاری تاثیرگذار در روند صادرات را از نگرانی‌های عمده صادرکنندگان دانست و افزود: برای رفع این نگرانی و حمایت و توسعه فعالیت‌های صادراتی شرکت‌های بیمه اعتبار صادراتی ایجاد شده که به حمایت دولت متکی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: امروز تحریم، ریسک بیشتری را برای صادرکننده هدف قرار داده از طرفی کشورهای همسایه نیز پر ریسک هستند بنابراین خدمات این صندوق در شرایط کنونی ارزش بیشتری یافته و با استقبال صادرکنندگان رو به رو است.

وی بیان کرد: صادر کنندگان شناسایی و معرفی می‌شوند و در صورت علاقمندی برای استفاده از بیمه نامه‌های صندوق، اقدامات اولیه در سیستان و بلوچستان مربوط  انجام می‌شود.

 بهرامی ادامه‌ داد: یکی از بندهای توافق، اطلاع رسانی از طریق استانداری و اتاق‌های بازرگانی به صادرکنندگان است در عین حال کارگاه‌های آموزشی به صورت ماهانه و در سفر به استانها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به  کاهش بروکراسی اداری و افزایش شفافیت در قالب برنامه‌های این صندوق افزود: تلاش داریم ۸۰ درصد خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به خدمات ویژه این صندوق برای صادرکنندگان گفت: بیمه نامه‌های صندوق با کارمزدهای تخفیفی اعطا می‌شود و به کشور خریدار محصول صادرکننده بستگی دارد لذا بیمه نامه بعد از صدور نگرانی صادرکننده را برطرف می‌کند.

 رییس اتاق بازرگانی زاهدان نیز اظهارداشت: بنای صندوق ضمانت صادرات ایران این است که بتواند منابع در اختیار خود را به منظور حمایت هر چه بیشتر از صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی اختصاص دهد که بر این اساس با تلاش کنفدراسیون صادرات ایران و کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، فعالان تجاری کشور شناسایی و برای برخورداری از منابع مالی این صندوق معرفی خواهند شد.

  آخرین آمار جهانی مربوط به سرطان‌های شایع

عبدالحکیم ریگی ادامه داد: جهت بهره‌مندی تجار و صادرکنندگان سیستان و بلوچستان از خدمات این صندوق کارگزاری نمایندگی آن در استان باید راه‌اندازی شود و اتاق بازرگانی زاهدان این آمادگی را دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)