برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عملیات بندری در چابهار در دو سال اخیر رشد داشته است

“حسین شهدادی” امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به چابهار افزود: از اواخر پارسال موضوع صادرات و ترانزیت در بندر چابهار آغاز شد و کشتی های زیادی به طور عمده کالاهای ترانزیتی را از کشورهایی همچون افغانستان به سایر مقاصد از جمله هند بارگیری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقداری از کالاها نیز به صورت ترانشیپ است که در بنادر تخلیه و مجدد بارگیری می‌شود تا به مقاصدی نظیر کشورهای حوزه آسیای شرقی و جنوب شرق ارسال شود.

شهدادی، بندر چابهار را امن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها نظیر هند، افغانستان و کشورهای حوزه مشترک المنافع توصیف کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار تن گندم از مبدا هند از طریق بندر چابهار به افغانستان ارسال شده که رشد قابل توجهی در همسنجی با پارسال داشته است.

وی بیان داشت: بندر چابهار در تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالاها و حمل زمینی آن، زمینه برای تأمین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالاهای صادراتی از طریق بندر چابهار فراهم شده است که تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه واردات و صادرات خواهد داشت.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، همچنین اظهار داشت: عملیات اپراتوری بندر چابهار با هندی‌ها است و مقرر شده در آینده برای توسعه و تجهیز بندر سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

برپایه این گزارش، بندر چابهار با داشتن منطقه آزاد و دو بندر بزرگ شهید کلانتری و شهید بهشتی پس از تکمیل فاز نخست و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی به ۸.۵ میلیون تن در سال، مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی را برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی داخلی و خارجی فراهم کرده است.

  تخلیه و بارگیری کالا از بنادر گیلان ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)