برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همراهی مجلس برای عملیاتی شدن سند توسعه گردشگری

محمدصالح جوکار در خصوص اقدامات فراکسیون در راستای اجرایی شدن سند توسعه گردشگری کشور که توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تدوین شده است، ‌بیان کرد: هنوز سند را مطالعه نکرده‌ام؛ اما یقینا در هر زمینه‌ مرتبط با وزارتخانه کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم و سند گردشگری را که بر اساس سیاست‌های بالادستی تنظیم شده است عملیاتی می‌کنیم.

او با تاکید بر حمایت فراکسیون برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق  گردشگری، فرهنگی و تاریخی بیان کرد:‌ در کشور آن‌چنان که باید به صنعت گردشگری توجه نشده است. حاضریم در بخش زیرساخت‌ها و احکامی که قرار است در برنامه و بودجه آورده شود به وزارتخانه کمک‌های لازم را بکنیم که نهایتا این تعامل و همگامی منتج به تقویت جایگاه این صنعت در کشور شود.

جوکار با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه احکام خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده است، افزود:‌ شاخص‌های کمی و کیفی برای ما دارای اهمیت است که تدوین این سند توسط وزارتخانه فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری، رونق بخشیدن به آن و کسب درآمد از این حوزه است.

او تاکید کرد:‌ اشتغال‌زایی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه از نکات حائز اهمیت در فراکسیون محسوب می‌شود که با تلاش‌های مستمر در وزارتخانه و همکاری‌های دو جانبه دولت و مجلس میسر خواهد شد.

دبیر فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی در خصوص اقدامات و برنامه‌های فراکسیون برای توسعه و رونق صنعت گردشگری بیان کرد:‌ در راستای حمایت از صنعت گردشگری تشکیل سه کارگروه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی از اولویت‌های در دست اقدام این فراکسیون است که به زودی انجام خواهد شد. در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای تشکل‌های گردشگری و انجمن‌ها همچنین ارائه تسهیلات برای فعالان این صنعت از جمله مواردی است که برای پا گرفتن این صنعت در سطح کشور انجام خواهد شد.

  ماندگاری ایمنی کرونا و پرسش‌های بسیار

او با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در دنیا افزود: این صنعت در کشور ما نوپاست و چارچوب‌های آن شکل نگرفته است. کرونا نیز ضربه مهلکی به حوزه گردشگری و بوم‌گردی کشور وارد کرد که با تدوین سند گردشگری، برنامه‌ریزی و اقدامات جدی گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور ما خواهد داشت؛ لذا حمایت کردن از ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه بسیار مهم و حیاتی است.

جوکار ادامه داد: در برنامه هفتم به طور جدی بحث زیرساخت را در گردشگری دنبال خواهیم کرد و تدوین راهبردها و استراتژی‌های لازم را مدنظر قرار خواهیم داد. همچنین بر اساس سیاست‌های بالادستی که در حوزه گردشگری توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است اقدام به تدوین سیاست‌های پایین‌دستی خواهیم کرد.

او پشتیبانی نمایندگان مجلس از حوزه گردشگری را مهم عنوان کرد و افزود:‌ هیات رئیسه فراکسیون سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ممتد خواهد داشت که نشست‌ها منجر به توسعه صنعت گردشگری و اجرایی شدن سند شود. همچنین به طور حتم با وزراتخانه در راستای تقویت این صنعت در کشور تعامل خواهیم داشت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)