برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جذب ۷۰ درصد هیات علمی دانشگاه شریف از ایرانیان غیرمقیم

به گزارش ایرنا، محمود فتوحی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نخستین سالنامه مهاجرتی ایران در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضورسورنا ستاری معاون علمی وفناوری انجام شد، افزود: بیشترین تعداد بازگشتی ها از طرح بازگشت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی به کشور، جذب دانشگاه صنعتی شریف شده اند.

وی بیان کرد: از سال ۹۴ تا ۹۷ نزدیک به ۱۰۰ عضو هیات علمی به دانشگاه جذب شده اند. ۷۰ درصد این تعداد از بازگشتی های غیرمقیم به کشور بوده اند که با حمایت معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه فعالیت می کنند.

فتوحی گفت: مهاجرت و بازگشت متخصصان ایرانی جزو یکی از طرح های مهم بوده که بعد از یکی دو سال  فعالیت آنها تبدیل به تشکیل شرکت های دانش بنیان شده است. این شکل ماندگاری متخصصان ایرانی غیرمقیم بهترین شکل ماندگاری بود.

وی با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم، گفت: کشورهای دیگر درصدد هستند این اقدام را پیاده سازی کنند. چنین پروژه مشابهی اکنون در چین در حال پیاده سازی است که بتوانند نخبگان خود را به کشور چین بازگردانند.

فتوحی در خصوص رصدخانه مهاجرت ایران نیز گفت: این رصدخانه در بهار ۹۸ ایجاد شد که تدوین نخستین سالنامه مهاجرتی ایران از نتایج فعالیت آن تاکنون بوده است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف همچنین در خصوص فعالیت این دانشگاه در دوران کرونا افزود: کرونا به عنوان یک تهدید بود، اما توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم؛ به طوری که ۶۰ وبینار را در دانشگاه اجرا کردیم و با ایرانیان مقیم خارج ارتباط گرفتیم. کرونا فرصتی بود که در قالب بستر آنلاین از تجربیات آنها بهره ببریم.

  ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های تهران درحال تکمیل است

نخستین سالنامه مهاجرتی ایران در معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری به همت رصدخانه مهاجرت ایران تهیه و توسط انتشارات دانش بنیان فناور چاپ و منتشر شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)