برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کمیته صنایع دستی در اتاق بازرگانی ایران ایجاد می‌شود

«پروانه حیدری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشست امروز با حضور علی اکبر مالکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران انجام شد که در خصوص راهکارهای تولید، صادرات، کلاس های آموزشی، بازار فروش، بسته بندی محصولات، شناخت تجار و هماهنگی های لازم نیز مورد بحث قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه تعامل با اتاق بازرگانی ایران می تواند توسعه صادرات صنایع دستی استان را فراهم کند، خاطر نشان کرد: این همکاری ها نیز انجمن صادر کننده ها، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها نیز انجام خواهد شد که شرایط را برای حضور هنرمندان در نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی تهران  فراهم می کند.

به گفته حیدری، شناسایی بازارهای صادراتی و همچنین آموزش هنرمندان صنایع دستی در تولید محصولات بر اساس نیازهای جهانی می تواند از اتفاقات خوبی باشد که توسط کمیته صنایع دستی  کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران انجام شود.

معاون صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه توانمند سازی صادرکنندگان صنایع دستی به آخرین فنون مذاکرات و فروش محصولات در بازارهای خارجی نیز از اهداف کمیته صنایع دستی است، تصریح کرد: برگزاری این نشست های کاربردی و تعاملی می تواند برای آینده صادرات و همچنین تبادل فکری هنرمندان با بازار های خارجی تاثیر گذار باشد.

به گفته وی هم اینک بیش از ۱۴ هزار هنرمند در یک هزار واحد صنایع دستی استان فعال هستند.

براین اساس سال گذشته ۷۳ میلیون دلار کالاهای صنایع دستی استان تهران به بازار های اروپایی و کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس صادر شده که عمده ترین کالا ها گلیم، زیور آلات سنتی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، شیشه و سفال، منبت و معرق چوب، چرم و انواع رو دوزی های سنتی های سنتی بوده‌است.  

  زالی: مراکز شلوغ عامل خطر تصاعدی ابتلا به بیماری هستند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)