برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزه‌های بهداشتی کرونا برای مقابله با دیگر بیماری‌ها

به گزارش ایرنا، موسسه روبرت کخ از راهکارهای مقابله با شیوع کرونا به عنوان راهکارهای موثر برای جلوگیری از دیگر بیماری‌های واگیردار تنفسی یاد کرده است. به عنوان نمونه، استفاده از ماسک که برای مقابله با ویروس کرونا پیش بینی شده است، از موارد ابتلا به سرماخوردگی‌ و آنفلوانزا در آلمان کاسته است.

شبکه دویچه وله در این رابطه نوشت: کاهش موارد ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی به‌ویژه برای شهروندان مسن‌تر از ۶۰ سال از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو، پژوهشگران و پزشکان فعال در این موسسه خواستار استفاده از ماسک و رعایت فاصله حتی پس از غلبه یافتن بر ویروس کرونا شده‌اند.

قربانیان اصلی موج سرماخوردگی و آنفلوانزا در آلمان همچون کرونا افراد سالخورده هستند. آمار منتشر شده درباره بیماری کووید-۱۹ حکایت از آن دارد که ۹۵ درصد از کسانی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بیش از ۶۰ سال سن داشته اند.

خطر آنفلوانزا برای سالمندان

این در حالی است که شمار قربانیان آنفلوانزا و سرماخوردگی در آلمان حتی بدون در نظر گرفتن بیماری کووید-۱۹ در بین سالمندان آلمان بسیار بالا است.

در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۶ درصد کسانی که در اثر ابتلا به آنفلوانزا در آلمان جان خود را از دست داده بودند، متعلق به گروه سنی بیش از ۶۰ سال بوده‌اند. در سال پیش از آن این رقم حتی ۸۷ درصد اعلام شده است.

بدیهی است که خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بیش از ابتلا به بیماری آنفلوانزا و گریپ است، اما شمار کسانی که در اثر شروع موج ابتلا به آنفلوانزا در آلمان جان خود را از دست می‌دهند، بیش از شمار قربانیانی است که کووید-۱۹ تا کنون در آلمان بر جای گذاشته است.

  تلاش‌های گسترده جهان اسلام برای حل چالش ویروس کرونا

در برخی از سال‌ها در فصل ابتلا به آنفلاونزا حدود ۲۵ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

آموزه‌های مفید کرونا

«توماس مرتنز» ویروس‌شناس دانشگاه اولم بر این باور است که می‌توان از راهکارهای پیشنهاد شده برای مقابله با ویروس کرونا دست‌کم در فصل شیوع آنفلوانزا و موج سرماخوردگی نیز استفاده کرد.

به باور او، می‌توان در چنین دوره‌هایی از پرستاران و شاغلان خانه سالمندان و بیمارستان‌ها خواست تا از ماسک استفاده کنند.

برخی از ویروس‌شناسان و پزشکان حتی خواستار آن شده‌اند که کادر درمانی و همچنین شاغلان خانه‌های سالمندان علیه ابتلا به آنفلوانزا و گریپ واکسینه شوند.

توماس مرتنز فراتر از آن خواستار الزامی شدن استفاده از واکسن آنفلوانزا برای این دسته از شاغلان خانه‌های سالمندان و کادر فعال در امور درمانی شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)