برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کمیته راهبردی بررسی راهکارهای علمی مقابله با کرونا آغاز به‌ کار کرد

دبیر کمیته راهبردی بررسی راهکارهای علمی جلوگیری از شیوع کرونا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آمورش ایرنا گفت: این کمیته متشکل از دانشگاه تهران و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی است و موضوعات علمی مربوط به کووید – ۱۹ در این کمیته مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی کمیته راهبردی در تلاش هستیم گام های ارزنده ای برای کنترل و مقابله با این ویروس برداریم.

محمدرضا نقوی افزود: با راه اندازی این کمیته به دنبال ایجاد ارتباط موثر و مفید بین گروه های بالینی و علوم پایه و همچنین ایجاد شبکه های علمی بین متخصصان و محققان هستیم تا هرچه سریع تر گام های ارزشمندی برای مقابله با این ویروس برداریم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه دانشگاه‌های بزرگ در حل مشکلات و مسائل کشور، به طور حتم ایجاد شبکه علمی می تواند به ارائه راهکاری مناسب برای مقابله با این بیماری منجر شود. امید است با همراهی صاحب نظران و محققان موفقیت های خوبی کسب کنیم.

نقوی، به چهار گروه اصلی این کمیته اشاره کرد و گفت: تشخیص و مقابله با ویروس کووید – ۱۹ با رویکرد بیوفیزیکی، حسگرها و کیت های تشخیص ویروس کرونا، روش های ارایه درمان و تولید واکسن کووید – ۱۹ و سیستم های هوشمند آنالیز داده از کارگروه های این کمیته هستند.

وی ادامه داد: البته علاوه بر کمیته راهبردی، دانشگاه تهران در راستای رسالت اجتماعی با همکاری دانشگاه های بزرگ ابعاد اجتماعی و اقتصادی مرتبط با کرونا و همچنین موضوع امنیت غذایی را در قالب جلسات علمی- تخصصی با حضور اساتید و مسئولان اجرایی مورد بحث و بررسی  قرار می دهد.

  نور خورشید ویروس کرونا را به سرعت نابود می‌کند

نقوی ابزار امیدواری کرد که نتایج فعالیت های انجام گرفته برای مدیریت و کنترل آثار نامطلوب شیوع ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر کمیته راهبردی بررسی راهکارهای علمی جلوگیری از شیوع کرونا بیان داشت: برگزاری وبینار بین المللی ایران و اروپا و ایجاد نمایشگاه مجازی مرتبط با کرونا در مرداد ۱۳۹۹ از جمله فعالیت کمیته راهبردی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)