برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کاهش ۱۸.۴ درصدی نرخ تورم تولید محصولات گاوداری

مرکز ملی آمار شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور بهار امسال براساس سال پایه ۹۰ را اعلام کرد. 

رشد ۳.۳ درصدی تورم فصلی 

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در بهار امسال دو درصد افزایش یافت که در مقایسه با فصل قبل ٣.٣ واحد درصد رشد داشت.

همچنین در میان اقلام مربوط به گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم « گاوتلیسه» (٥,٥- درصد ) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم « کود» (۱۷ درصد ) است. 

تورم نقطه به نقطه 

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ١٣٩٩ به ۱.۵ درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل(٣.٩)، ٢.٤ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم های خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار ١٣٩٨، ١.٥ درصد افزایش دارد.

علاوه براین در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم«گاو تلیسه» (٢٢.٢- درصد) و بیش­ترین آن مربوط به قلم « کود» (٣٢ درصد) است. 

تورم سالیانه

نرخ تورم تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ١٧,٨ درصد رسید که نسبت به فصل قبل(٣٦.٢)، ١٨.٤ واحد درصد کاهش نشان می­‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم های گاوداریهای صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «گاو تلیسه» (٠.٦٤ درصد ) و بیش­ترین آن مربوط به “گوساله نر زیر چهار ماه” (٣٥.٨ درصد) است.

شاخص استانی

  دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم منصوب شد

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در بهار ١٣٩٩ نشان می‌دهد که شاخص اکثر استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبرو بود.

بیشترین میزان افزایش مربوط به استان یزد با ۱۳.۵ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان گلستان با ٥.٣ درصد کاهش ثبت شد. 

مقایسه شاخص کل استانها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین درصد تغییر مربوط به استان یزد با ۲۳.۲ درصد و کمترین آن مربوط به استان مرکزی با ١٣.٣ درصد کاهش را نشان می دهد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)