برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۹۵ درصد مدارس کشور تا پایان سال از اینترنت برخوردار می‌شوند

«علی جدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره حضور محمدجوادآذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای اینترنت به مدارس و دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی پیش رو  از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد. البته بیشتر دانشگاه‌های کشور از خدمات اینترنت برخوردارند ولی برای مدارس وزیر قول داد تا ۱۵ شهریورماه ماه، ۹۵ درصد مدارس از اینترنت برخوردار شوند و تا پایان امسال همه مدارس کشور از  زیر ساخت لازم در این زمینه برخوردار شوند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و  معادن کشور با تاکید بر اینکه در جلسه امروز مقرر شد وزارت ارتباطات طبق دستور ۵ بندی رهبر معظم انقلاب برای شبکه ملی اطلاعات گزارش‌هایی برای کمیسیون ارسال کند، اظهار داشت: تشکیل کمیسیون مشترکی بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری در شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از دیگر موارد بحث شده در این نشست بود.

جدی با اشاره به موضوع پیگیری و نظارت مجلس بر دولت الکترونیک گفت:‌ در این نشست مقرر شد پیشرفت‌های دولت در باره دولت الکترونیک با همکاری وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیری شده و عملکرد بخش های مختلف وزارتخانه نیز رصد شود.

وی درباره توسعه نیافتگی دولت الکترونیک در بعضی از روستاهای کشور گفت: در این نشست قرار شد در توسعه دولت الکترونیک، روستاها و شهرک‌های صنعتی زیر پوشش اینترنت و فیبر نوری قرار بگیرند و این الزام برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است. البته سوال از وزیر درباره پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی به پاسخ نرسید و قرار شد در جلسات آینده این موضوع بررسی شوده و وزیر در این باره توضیحات خود را ارائه دهد.

  ثبت‌نام مجدد آزمون فلوشیپ پزشکی آغاز شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)