برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عملیات ساخت بزرگترین پارک اقامتی و سیاحتی در هورامان تخت آغاز شد

به گزارش ایرنا، شهردار هورامان تخت عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح اظهار داشت: این پارک اقامتی تفریحی و سیاحتی با مشارکت بنیاد علوی و شهرداری هورامان تخت احداث می‌شود.

آرمان شهبازی افزود: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار احداث این پارک توسط شهرداری و ۱۵ میلیارد ریال را بنیاد علوی تامین می‌کنند و پیش بینی می‌شود ظرف ۲ ماه آینده مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: در این پارک سیاحتی و تفریحی یک المان طراحی و نصب خواهد شد که دارای چهار عدد آبنما در چهار گوشه آن است و به صورت ۲ قلب متصل به هم که نشان دهنده نزدیکی دل‌های مردم این دیار و مهمانانی که به این سرزمین سفر می کنند، است.

شهردار هورامان تخت اضافه کرد: در این پارک همچنین چهار سکو جهت نصب المانی دیگر روی آن (یکی از نمادهای این منطقه)، ۲ سکوی نشستن نزدیک آب نماها (در فصول گرم) و در انتها چهار سکوی فضای سبز خواهد بود.

شهبازی گفت: در اجرای این پروژه از مصالح بومی و هماهنگ با سیما و منظر شهر هورامان تخت استفاده خواهد شد و برنامه گسترش و توسعه پارک نیز در دست تهیه است که به محض آماده و نهایی شدن جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در قسمتی از این پارک بازارچه ای احداث خواهد شد که دسترسی مهمانان، مسافران و گردشگران را به نیازمندی هایشان مرتفع می سازد، همچنین در قسمت پایینی پارک آلاچیق هایی احداث می شود که دارای منظره چشمگیر و زیبایی هماهنگ با بافت پلکانی شهر است.

  سرطان‌های شایع در زنان

هورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران استان کردستان و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

ثبت جهانی هورامان در دست بررسی است و در این راستا به منظور حفاظت، مرمت و بازسازی بافت‌های با ارزش این منطقه پایگاهی به نام پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامانات ایجاد شده است که در شهر هورامان تخت، روستای پالنگان و یکی از روستاهای سنندج  دایر شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)