برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راهکار جدید دارورسانی به بدن از طریق پوست

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری ساینس، محققان دانشگاه فنی نانیانگ با همکاری محققان آژانس علوم، فناوری و تحقیقات (A*STAR) واقع در سنگاپور  برای ایجاد فشار روی پوست موش، از دو آهنربا استفاده کردند تا پوست را برای مدت پنج دقیقه تحت فشار قرار دهند و حفره‌هایی به قطر ۳ میکرومتر را در پوست تاشده جانوران ایجاد کنند. بدین ترتیب داروهایی که روی پوست مالیده شد، از این حفره‌ها عبور کرد و به لایه زیرین آن راه یافت. در این آزمایش مقدار داروی وارد شده به زیر پوست ۶ برابر بیش از زمانی است که روی پوست فشار وارد نمی‌شود.

در آزمایش های بعدی، محققان با استفاده از این شیوه توانستند انسولین را به بدن موش‌ها برسانند. نتایج تجربی این آزمایش ها نشان داد نانوذرات و انسولین با حجم مولکولی ۲۰ هزار واحد از این طریق وارد پوست شدند. این حجم مولکولی ۴۰ برابر موثرترین روش‌های کنونی جذب دارو از طریق پوست است.

میزان داروی وارد شده به بدن از این طریق با داروی تحویلی توسط میکروسوزن‌ها قابل مقایسه است. همچنین این شیوه بدون سوراخ کردن پوست و با درد بسیار کمتر و سرعت پایین‌تر امکان دارورسانی به بدن را فراهم می‌کند و در مورد تزریق انسولین، احتمال هایپرگلیسمی را نیز از بین می‌برد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  احتمال بازگشایی تالارهای پذیرایی قوت گرفت