برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در گردشگری رامسر

نادر سحرخیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این طرح ها گردشگری را شامل شامل هتل ، متل ، دهکده سلامت ، مجتمع های تفریحی و گردشگری ، مراکز بازی و سرگرمی معرفی کرد.

وی گفت : عملیات اجرایی بیشتر این طرح ها از سال ۱۳۹۳ به بعد آغاز شده و در ارزیابی های روند پیشرفت فیزیکی آنها در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد است .
سخرخیز فراهم سازی بستر امنیت ، مهیاکردن زیرساخت های رایگان نظیر آب ، برق ، گاز و تلفن ، رفع موانع و مشکلات زیست محیطی ، آسان سازی در فرآیند مجوز ساخت تاسیسات گردشگری  ، هدفمند سازی و ضابطه کردن اجرای طرح های گردشگری را  از جمله عواملی بیان کرد که باعث رغبت سرمایه گذاران و مشارکت آن ها در اجرای این تعداد طرح در این شهرستان شده است.

وی توضیح داد : به عنوان نمونه همین امسال در بخش دالخانی دولت حدود یک میلیارد تومان برای فراهم کردن زیرساخت ها به منظور راه اندازی طرح های گردشگری بوم گردی از سوی بخش خصوصی هزینه کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر راه اندازی خط تله کابین در رامسر را از دیگر ظرفیت های گردشگری در این شهرستان معرفی کرد و گفت : از آنجا که با راه اندازی این مجموعه گردشگری در رامسر شاهد حضور چشمگیر مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی در منطقه هستیم ، طبعا حضور این دسته از مسافران و آشنایی آنها با ظرفیت های منطقه در سرمایه گذاری این شهرستان بی تاثیر نبوده است .

وی افزود : بر اساس ارزیابی های انجام شده ، حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در رامسر در دولت تدبیر و امید نسبت به قبل حدود صد درصد رشد داشته است .

  ارزش صادرات کشاورزی ۱۶ درصد رشد یافت

بر اساس آمارهای رسمی ۲۴ واحد هتل و مجموعه های اقامتی با سه هزار تخت در رامسر وجود دارد. این شهرستان به طور متوسط در فصل بهار و تابستان میزبان حدود ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر است.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر با برخورداری از  جاذبه های توریستی نظیر جنگل های هیرکانی ، چشمه های آبگرم معدنی ،تله کابین  بر فراز کوه تاریخی ایلمیلی و آثار تاریخی نظیر باغ ۳۳ هکتاری، هتل قدیم و مجموعه موزه کاخ مرمر ، قطب گردشگری مازندران محسوب می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)