برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۱۹۰ میلیارد ریال حجم قراردادهای جهاددانشگاهی تهران در سال ۹۹

به گزارش روز دوشنبه سازمان جهاددانشگاهی تهران، حمید هاشمی اظهار داشت: در طرح‌های صنعتی قراردادهایی با شرکت‌های خودروسازی منعقد شد. همچنین، در حوزه نفت و پتروشیمی و گاز هم با شرکت نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی گاز ایران و پتروشیمی تفاهم نامه هایی به امضا رسید که به واسطه آن محصولات و خدمات دانش بنیان عرضه شد.

وی افزود: از نمونه‌های بارز جهش تولید در حوزه تکثیر درختان میوه و گیاهان تزئینی است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است؛ به نحوی امسال در این واحد  ۶۰ هزار نهال تولید و تکثیر شد. مرکز خدمات تخصصی آبزیان برای ارائه واکسن و خدمات مدیریتی مزارع پرورش آبزیان تاکنون فعالیت‌های درخور توجهی داشته است.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: از دیگر فعالیت ها می توان به راه‌اندازی کلینیک خدمات تخصصی آبزیان در مجموعه دامپزشکی اشاره کرد. هم‌چنین مراکز تحقیقات و فناوری که در این حوزه راه‌اندازی و تثبیت شد چارچوب اولیه آن در جهاددانشگاهی به طور ضمنی تأیید شد. فعالیت‌ها و گردش کار بر روال خود در حال انجام و با کارفرما و بازار و جامعه ارتباط برقرار است.

هاشمی ادامه داد: در دسته دوم فعالیت‌های حوزه پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ارتباط با سازمان‌های مختلف علاوه بر کارفرما و پیمانکار است که بر این اساس تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مجتمع فولاد اسفراین، سازمان نظام دامپزشکی و همکاری های مناسبی با صنعت نفت ایران، صنعت فولاد، صنایع خودروسازی و صنایع دفاعی، مترو و … به امضا رسیده است. از این موارد برخی به انعقاد قرارداد منتهی شده، برخی در شرف عقد قرارداد است و برخی قراردادها هم با موفقیت به پایان رسیده است.

طرح های فناورانه جهاددانشگاهی تهران

هاشمی با بیان این‌که بخش پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حوزه پروژه ۵ طرح فناورانه داشته است، افزود: ۳ طرح اصلی شامل ساخت کریستالیزاتور برای ریخته‌گری پیوسته در صنایع فولاد، کویل لوله مغزی سیار با کاربرد در صنایع نفت و گاز، فرمون مبارزه با آفات کشاورزی است و دو طرح دیگر در حوزه تولید مواد شیمیایی است. 

  نیکوکار اهل تربت‌حیدریه دانش‌آموزان دارنده رتبه‌ زیر هزار این شهر در کنکور را بورسیه کرد

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات برای مجتمع فولاد اسفراین و شرکت دنیای مس (تولید چرخ مسی) خاطرنشان کرد: البته طرح‌های پیشنهادی هم برای خودروسازی و شرکت بهینه‌سازی انرژی و مصرف سوخت ارائه شده که از روند مناسبی برای توافق برخوردار است.

توسعه پژوهش و فناوری در جهاددانشگاهی تهران

هاشمی گفت: در بخش منابع انسانی جذب نیروهای متعددی از هیات علمی و پژوهشگر تا کارشناس برای تأمین سرمایه انسانی مورد نیاز انجام شده است. تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و نصب و راه‌اندازی تأسیسات جدید از دیگر اقدامات است تا حد امکان زیرساخت ­های مورد نیاز پژوهشگران برای انجام فعالیت پژوهشی و فناورانه فراهم شود.

وی افزود: حوزه پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران از شکل سازمان‌های اداری و بوروکراتیک خارج و سازمانی «علمی – اجتماعی» است که در این دسته از سازمان‌ها میزان تعاملات و در نتیجه پویایی بیشتر است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران یادآور شد: بخش پژوهش و فناوری همواره تعامل با صنایع و دستگاه‌های دولتی را مد نظر داشته است که در آن وجود اعتماد دو طرفه ضروری است. رویکرد در حوزه پژوهش تبدیل شدن به سازمانی اجتماعی برای افزایش توانمندی و هم‌افزایی جامعه پژوهشگران، فناوران، صنعتگران و کارشناسان است تا ارزش افزوده‌هایی را برای سازمان داشته باشیم و نیازهای کشور را تأمین و مشکلات را  برطرف کنیم و در جهت اعتلای کشور گام برداریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)