برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مونسان: برنامه‌های خوبی برای احیای گردشگری در دستور کار داریم

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «علی اصغر مونسان» روز یکشنبه با بیان اینکه کرونا به صنعت گردشگری دنیا آسیب جدی وارده است، اظهار داشت: کرونا خسارات زیادی به گردشگری ما وارد کرد. البته این صنعت دارای ویژگی منحصر به فردی است و می‌تواند به سرعت احیا شود.

وی یادآورشد: در این راستا در خردادماه ۹۹ اقداماتی انجام شد و آمار گردشگری داخلی به طور فزاینده بالا رفت اما با شیوع کرونا مواجه شدیم و با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت از سفرها جلوگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: اگر بتوانیم از این مشکل عبور و مانند تمامی کشورها مرزهای بین‌المللی‌مان را برای ورود گردشگر باز کنیم، وضعیت گردشگری بهبود می‌یابد.

مونسان ادامه داد: برنامه‌های خوبی را تهیه، آماده و در دستور کار داریم و اگر از این پیک عبور کنیم باید بتوانیم فضا را باز و با توجه به برنامه‌ها و تقاضای بازار وضعیت را به سرعت ترمیم کنیم؛ در حال حاضر درگیر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و باید از آن تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه از فضای مجازی بیشتر برای تبلیغات و معرفی اماکن گردشگری استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تورهای مجازی گردشگری کسب درآمد به همراه ندارد زیرا اقامت اتفاق نمی‌افتد در واقع حوزه گردشگری باید به صورت فیزیکی اتفاق بیفتد و سفر و اقامت انجام شود البته در حال حاضر از فضای مجازی برای تبلیغات و معرفی اماکن گردشگری و میراث فرهنگی به خوبی بهره می‌گیریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  برگزاری مجازی همایش ملی «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در ایران»