برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آزادگان برای حراست از دستاوردها اراده استوار داشتند

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز شنبه در مراسم رونمایی از دانشنامه آزادگان که در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: در این روزها، یک اثر ارزشمند و ماندگار به دست توانای دانشمندان و اندیشمندان با همکاری آزادگان آراسته به علم و دانش شکل گرفت که مایه افتخار و قدرشناسی است؛ آزادگان عزم و اراده استواری برای حراست از دستاوردهای دوران اسارت داشتند و در مسیر پاسداری از این ارزش ها و تلاش برای ماندگاری آن قدم های بلندی برداشتند.

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس زیباترین، ماندگارترین و پراثرترین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام بعد از تاریخ ویژه پیامبر اعظم (ص) و پیشوایان معصوم دین است؛ دستاوردهای امروز دنیای اسلام و ایران اسلامی مرهون کار بزرگی است که فرزندان این کشور با فرماندهی یک مقام علمی و مرجع دینی، رهبری نظام اسلامی امام راحل و خلف صالح آن رهبر معظم انقلاب اسلامی به سامان رساندند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این کتاب یکی از برگ های زرین و پر افتخار دوران اسارت است که تمام کلمات آن زیبا، اثرگذار و به معنای واقعی کلمه الهام بخش است. اسرا تا آخرین فشنگ در میدان جنگ مبارزه کردند؛ اخوی بنده به نیروهای تحت امر خود در زمان جنگ توصیه می کرد که تلاش کنند به هیچ وجه اسیر نشوند، برادرم هر اقدام منتهی به شهادت انجام دادند و خداوند اراده کرد تا او و یارانش در دست مزدوران بعثی یک حماسه بزرگ خلق کنند.

ابوترابی فرد اظهار داشت: این فرزندان که این گونه به اسارت دشمن درآمدند در دوران اسارت خویش یکی از حلقه های کلیدی دفاع مقدس بودند؛ هر چند در اردوگاه ها حضور داشتند اما به واقع در خط مقدم جنگ و مبارزه بودند و کمترین فشار در طول یک دهه اسارت از سوی آزادگان برای پایان جنگ به مدیران کشور وارد نشده است.

  ارتباط بین سطح آهن سیستم عصبی و آلزایمر تایید شد 

وی یادآور شد: تمام تلاش آزادگان، ایستادگی آنان و پیروزی بود؛ در کدام صحنه ای از تاریخ اسارات این گونه می توان یافت. در تاریخ اسارت، ۲ روز تلخ برای اسرا وجود دارد؛ نخست روز ارتحال امام راحل و دوم روز تصویب قطعنامه ۵۹۸ که اردوگاه ها را غم و غصه فرا گرفته بود.

ابوترابی فرد نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای بعثی در روز دوم بعداز قطعنامه جشن و پایکوبی می کردند و انتظار خوشحالی و پایکوبی اسرا را داشتند اما سرهای آنان بر زانو بود چرا که ایستاده بودند تا دشمن را از پا درآورند و از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی در اردوگاه ها حراست می کردند.

مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه آزادگان به مناسبت گرامی‌داشت سالروز بازگشت شکوهمندانه‌ آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  و ابوترابی فرد در پژوهشکده‌ دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.   

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)