برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

علوم انسانی به بازسازی و نوسازی نیاز دارد

غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی در محل وزارت علوم، انتخاب نام فارابی برای این جشنواره شایسته دانست و افزود: این عنوان باعث می شود جوانان ما بدانند وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که بزرگانی مانند ابونصر فارابی را در خود پرورش داده است.

وی تاکید کرد: علوم انسانی نزد ما سنت و سابقه دارد و این جشنواره باید پیامی به جامعه و مسئولان کشور مبنی بر اینکه مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست، برساند.

رییس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چنین تصور می شود که مسائل کشور فقط به دست مهندسان و پزشکان قابل حل بوده و برای علوم انسانی شأن کاربردی و گره‌ گشایی در اداره کشور کمتر متصور است.

وی با بیان اینکه جشنواره فارابی باید نقش علوم انسانی را در حل مسائل کشور و پیشبرد آن توضیح دهد و تبیین کند، گفت: علوم انسانی در کشور ما به نوسازی و بازسازی نیاز دارد.

حدادعادل تاکید کرد: در عین حال که باید از تجربه های جهان استفاده کنیم و سر ستیزه با حقیقت و منطق نداشته باشیم، باید اصالت خود را حفظ کرده و از تقلید کورکورانه بپرهیزیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظر به چنین  اصلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اراده ای برای تحول و ارتقاء علوم انسانی پدید آمد که نتیجه آن تشکیل شورای تحول علوم انسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: این شورا از ۱۰ سال گذشته تاکنون زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند و امید است تلاش شورای تحول برای روز آمدسازی، کارآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی که چهار هدف مشخص در این تحول است، به ثمر نشیند.

  نحوه اثرگذاری کووید۱۹ بر مغز

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی امروز با معرفی برترین های این جشنواره به کار خود پایان داد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)