برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵۵ طرح گردشگری و صنایع دستی در اصفهان بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان روز سه‌شنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: از بین این طرح‌ها، ۵۰ طرح در بخش گردشگری و پنج طرح در بخش صنایع دستی است.

فریدون اللهیاری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طرح‌های گردشگری آماده بهره‌برداری برای ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی بهمراه دارد، افزود: بیشتر آنها با توجه به رویکرد سال‌های اخیر در تبدیل بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها به تاسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها تاثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری در سراسر استان اصفهان خواهد داشت، تصریح کرد: بیشتر این طرح‌ها در شهرستان‌های شرق اصفهان اجرا شده که نیازمند توسعه چنین فعالیت‌هایی است.

اللهیاری ادامه داد: بیشتر طرح‌های گردشگری آماده بهره‌برداری در هفته دولت ۹۹ در شرق شهرستان اصفهان، خورو بیابانک، کاشان، نطنز، نایین، اردستان و سمیرم اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به طرح‌های صنایع دستی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با تمرکز بر رویکرد توازن استانی اجرا شده که یک طرح در شهرستان برخوار شامل کارگاه صنایع دستی میناکاری، سه طرح در شهرستان اردستان شامل خانه صنایع دستی و ۲ کارگاه و یک طرح در روستای مهرگرد سمیرم است.

وی با اشاره به اینکه خانه صنایع دستی در اردستان، وظیفه ترویج صنایع دستی و احیای رشته‌های رو به فراموشی و سنتی و ساماندهی فعالان این عرصه و آموزش آنها را به عهده دارد، اضافه کرد: روستای مهرگرد سمیرم نیز بعنوان روستای ملی بافت‌های داری ثبت شده و یک کارگاه در این زمینه در آن افتتاح می‌شود.

  توسعه صادرات بخش معدن، قابل دستیابی است

اللهیاری تاکید کرد که بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با مشارکت و سرمایه‌گذاری خوب مردم از حوزه‌های فعال در سال‌های اخیر است که در هر مناسبت طرح‌های قابل توجه و مختلفی را برای بهره‌برداری و آماده افتتاح دارد.

دوم شهریور مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر آغاز «هفته دولت» است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)