برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صنعت طیور از واردات ۷۰۰ تن دارو بی‌نیاز می‌شود

کوکسیدیوز یک بیماری مهم در صنعت طیور است که توسط انگلی به نام ایمریا ایجاد می‌شود. این انگل در دستگاه گوارش طیور تکثیر و سبب تخریب بافت روده و در نتیجه موجب سوء جذب، کم‌آبی و کاهش صرفه اقتصادی تولید طیور می‌شود. گله‌های مرغ مادر برای مصون ماندن از این بیماری مجبور هستند از هفت روز اول  واکسن مصرف کنند.

همچنین در طول سال عددی بین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مرغ گوشتی در کشور تولید می‌شود.

برای مصون ماندن از بیماری در این میزان از تولید باید به آنها داروی شیمیایی داد، این دارو از خارج از کشور وارد می‌شود و قیمت نسبتاً بالایی دارد،  صنعت طیور در کشور برای مقابله با این بیماری باید سالانه رقمی در حدود ۷۰۰ تا هزار تن داروی شیمیایی وارد کند، این میزان واردات ارزبری قابل توجهی به همراه دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، امیر علی امیری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت توانسته است دارویی کاملا گیاهی برای مقابله با این بیماری تولید کرده و از کمیته داروهای گیاهی سازمان دامپزشکی موافقت آن را دریافت کند، در حال حاضر این دارو در مراحل قانونی بعدی است.

وی خاطرنشان کرد: با تولید گیاهان دارویی در کشور، سالانه می‌توان از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری کرد،  هچنین جایگزینی داروهای گیاه پایه به جای داروهای شیمیایی می‌تواند آرامش خاطر بیشتری در مصرف کننده از حیث سلامت ایجاد کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  رفع مشکلات و موانع بانکی برای فعالان اقتصادی ایران و هندوستان