برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مذاکره با صادرکنندگانی که ارز صادراتی را بازنگردانده‌اند

«مسعود خوانساری» روز سه شنبه در پانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران ضمن تبریک به جعفرسرقینی به‌عنوان سرپرست جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد که تکلیف این وزارتخانه که چند ماهی است بدون وزیر اداره می‌شود روشن شده و از بلاتکلیفی خارج شود.

وی همچنین با تبریک رد پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد به دستگاه دیپلماسی کشور، تصریح کرد: نباید فراموش کرد همین قطعنامه از سوی کشورهایی رای منفی گرفت که پیش از برجام قطعنامه‌های تحریمی را تایید می کردند اما امروز شاهد پاسخ منفی آنها بودیم که از ثمرات مهم برجام محسوب می شود که با تلاش دیپلماسی کشور به ثمر رسید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تهران با بیان اینکه ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات بازنگشته است،  خاطرنشان کرد: از بانک مرکزی، لیست افراد را دریافت کردیم که بر اساس آن مذاکراتی با بیش از ۹۰ شرکت، بنگاه و فرد با حضور نمایندگان بانک مرکزی انجام شده است.

وی با اشاره به سه علت عدم بازگشت ارز صادراتی، گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، نبود سامانه متحد برای استفاده تمام ارگان ها از اطلاعات و صدور بخشنامه‌های متعدد و عدم آگاهی بعضی از صادرکنندگان از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها از دلایل عدم بازگشت ارز صادراتی است.

رییس اتاق تهران با اشاره به موضوع صدور کارت بازرگانی، تصریح کرد: از سال گذشته مقرر شد تا صدور کارت از طریق سامانه واحدی به نام سامانه جامع تجارت صورت گیرد تا افراد برای تمدید یا صدور کارت به این سامانه مراجعه کنند، اما تاکنون در راه اندازی سایت اخلال وجود داشته است، اما ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و مراجعه کنندگان برای کارت بازرگانی باید از طریق سامانه توسعه تجارت، مشکل خود را پیگیری کنند.

  صنعت گردشگری در پساکرونا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)