برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ماسک در صدر بازرسی ها و برخورد با متخلفان جای دارد

سیدجواد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلف در نظام توزیع سبب گرانی لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و موادضدعفونی کننده در بازار از سوی برخی سودجویان شده است.
وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع این بیماری میزان تولید روزانه ماسک در کشور ۲۰۰ هزار عدد بود، اما با استفاده از توانمندی واحدهای تولیدی ظرفیت چندین برابر افزایش یافته است.
وی افزود: اکنون میزان تولید روزانه ماسک صنعتی در کشور ۶ میلیون عدد و ماسک کارگاهی نیز به همین میزان افزایش و به تولید روزانه ۱۲ میلیون عدد در کشور رسیده است، اضافه کرد، با این وجود میزان تولید به علت تقاضای بالا و وجود تخلفات در نظام توزیع ، بازار شاهد افزایش قیمت است.
وی پیرامون تصمیم ستاد مقابله با کرونا مبنی بر واگذاری سیستم توزیع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابراز امیدواری کرد که به زودی ماسک با قیمت ارزان‌تر به ویژه در داروخانه ها توزیع شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ضمن تاکید بر اینکه برابر مصوبه ستاد تنظیم بازار باید تمام مسوولان مربوطه در جریان میزان تولید و توزیع لوازم بهداشتی باشند، خاطرنشان کرد : هرگونه نگهداری و دپوی کالای لوازم بهداشتی مشمول احتکار است و مردم با مشاهده بوسیله تماس با شماره ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت ضمن رسیدگی به تخلفات صورت گرفته، اقدام های لازم برای توزیع کالاهای دپو شده زیر نظر ستاد مقابله با کرونا اقدام شود.
عرضه کافی گوشت مرغ 
معاون بازرسی ورسیدگی به تخلفات سازمان حمایت همچنین با اشاره به وضعیت گوشت مرغ در بازار گفت : تولید قیمت گوشت مرغ به عنوان یکی از اصلی‌ترین غذاهای سفره مردم مورد توجه ویژه دولت است.
وی افزود :اکنون با توجه به توزیع کافی گوشت مرغ در بازار عرضه آن باید با قیمت مصوب در سراسر کشور باشد و چنانچه در استانی کمبود مرغ وجود دارد، متولیان اعلام کنند تا از ذخایر موجود نسبت به تامین آن اقدام شود.
مطابق روال هفته های گذشته ماسک، مرغ زنده و گوشت مرغ، لبنیات، تولیدات فولادی (تیرآهن، میلگرد و ورق) سیمان خاکستری و سفید و گچ بعنوان اقلام اصلی در صدر بازرسی ، بازرسان سازمان‌های صنعت سراسر کشور قرار گرفته  و با متخلفین در این ارتباط برخورد و پرونده تخلف صنفی تشکیل و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

  دانلود فول آلبوم فرزاد فرخ

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)