برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سهمیه تولیدکنندگان متخلف ماسک قطع می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اسماعیل مهدی‌پور» با بیان اینکه با تولید کنندگان ماسک که قیمت مصوب و فروش در شبکه توزیع منتخب رعایت نکنند، به شدت برخورد خواهد شد افزود: اکنون در شرایط حساس کشور و نیاز شدید مردم به ماسک، گزارش‌هایی در مورد سوء استفاده و تخلفات برخی از تولیدکنندگان صنعتی و کارگاهی در عرضه و فروش به قیمت‌های غیر متعارف، خارج از شبکه تعیین شده و با دریافت سهمیه مواد اولیه برای تولید ماسک و فروش آن در بازار آزاد به دست ما رسیده است.

وی تصریح کرد: گزارش هایی نیز از برخی واحدهای تولیدی در زمینه ثبت نکردن اطلاعات فروش ماسک تولیدی به تفکیک خریداران در سامانه جامع تجارت، برخلاف تذکرات متعدد این سازمان، دریافت شده و به این واحدها اخطار برای معرفی به مراجع قانونی داده شده است.

مهدی پور افزود: واحدهایی که با دریافت مواد اولیه مانند ملت بلون، اسپان‌باند و همچنین عرضه ماسک مغایر با نرخ‌های تعیین شده به مراکز درمانی و عوامل توزیع  که منجر به رعایت نشدن نرخ‌های مصوب ستاد لجستیک مقابله با کرونا در آخرین حلقه توزیع شود، نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

وی گفت: سازمان حمایت در برخورد با متخلفان ضمن قطع سهمیه تعیین شده مواد اولیه آنها و جایگزینی سایر واحدهای متقاضی، واحدهای خاطی را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.

حذف سهمیه مواد اولیه ۲ واحد متخلف تولید ماسک

مهدی پور با بیان اینکه تاکنون سهمیه مواد اولیه دو واحد صنعتی متخلف حذف و پرونده تخلفات آنها در حال رسیدگی برای ارجاع به مراجع قانونی ذیربط است، خاطرنشان کرد: این سازمان ضمن رصد و پایش بازار در صورت دریافت شکایت از عملکرد هر یک از تولیدکنندگان بوسیله تلفن و سامانه ۱۲۴، نسبت به برخورد قاطع با واحدهای ذیربط که موجبات اجحاف در حق مصرف‌کنندگان را به وجود آورند، اقدام خواهد کرد.

  زالوی طبی و جلبک اسپیرونا در کردستان تولید شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)