برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بخشودگی بیمه‌ای و مالیاتی بخش گردشگری تمدید شود

مهدی مجیدی روز چهارشنبه در جریان دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان اظهار داشت: با توجه به آثار منفی اقتصادی کرونا برای بخش گردشگری، دولت برای حمایت از این بخش گام های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: در این راستا سه ماهه نخست سالجاری در زمینه مالیات و بیمه حمایت‌هایی صورت گرفت و موجب شد که در این مدت تنها دغدغه حقوق کارکنان این مجموعه بزرگ گردشگری را داشته باشیم اما پس از آن هزینه‌های دیگری نظیر مالیات و بیمه نیز افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان ادامه داد: با وجود کاهش شدید درآمد مجموعه غارعلیصدر در ماه های اخیر، سازمان تامین اجتماعی تاخیر در پرداخت حق بیمه کارکنان را نمی‌پذیرد و این در حالی است که تلاش داریم کمترین آسیب ممکن به قشر کارگران این مجموعه وارد شود.

مجیدی ادامه داد: از سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود در این شرایط کرونایی با مجموعه های گردشگری همکاری و تعامل داشته باشد و دست کم هزینه های بیمه سالجاری اینگونه مجموعه ها را با تاخیر و از سال ۱۴۰۰ دریافت کند.

وی اظهار داشت: حوزه گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیده است و حال گردشگری با وجود گذشت ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا خوب نیست.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵۰ نفر در مجموعه های تحت مدیریت شرکت سیاحتی علیصدر مشغول به فعالیت هستند و با وجود کاهش شدید درآمدها، اجازه ندادیم نیرویی تعدیل و معیشت آنها با مشکل مواجه شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان با اشاره به اقدامات این مجموعه در راستای تداوم حیات گردشگری در این استان یادآوری کرد: در همین زمینه تفاهم‌نامه همکاری با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با هدف اعمال تخفیف بلیت برای بازدید از غار علیصدر و اقامت در ویلاهای عباس آباد شهر همدان منعقد شد.

مجیدی عنوان کرد: کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای بازدید از غار علیصدر و اقامت در ویلاها از تخفیف ۴۰ درصدی برخوردار می‌شوند و هدف از این تخفیف تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری است.

وی گفت: وجود آب و هوای مناسب، نزدیکی به پایتخت، وجود آزادراه و بزرگراه و خط ریلی از مزیت های همدان به شمار می رود و مسافران می توانند با بهره مندی از این مزیت ها، این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

  استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه گردشگری دینی

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان اظهار داشت: علاوه بر این تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش برای بازدید از غارعلیصدر با تخفیف ویژه منعقد شد و امید می‌رود این تفاهم نامه زمینه ای برای افزایش اقامت در همدان شود.

مجیدی ادامه داد: همچنین به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای با خانه مطبوعات استان همدان، تمامی خبرنگاران کشور می‌توانند به همراه خانواده از غارعلیصدر با ۵۰ درصد تخفیف بازدید کنند و در این راستا مدیرعامل خانه مطبوعات برخی استان ها خواستار تعامل در این زمینه شده اند.

علیصدر تنها غار تالابی کشورمان است که بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا، یکی از بی نظیرترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

غار علیصدر در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

دمای داخل غار حدود ۱۶ درجه و دمای آب ۱۲ درجه سانتیگراد ثابت است PH آب تقریبا خنثی است و عمق آب بین نیم تا ۱۴ متر اندازه گیری شده است.

سختی آب غار علیصدر بالا بوده و از نوع آهکی است بنابراین استفاده از آن برای آشامیدن توصیه نمی شود، علیصدر غاری زنده است که هیچ گونه گاز سمی در آن یافت نمی شود و به علت وجود جریان هوا تنگی نفس در آن احساس نمی شود همچنین به علت نبود نور خورشید هیچگونه حیات جانوری در این غار دیده نشده است.

غار علیصدر در ۷۰ کیلومتری شمال غربی همدان و در یکی از مرتفع ترین مناطق استان در امتداد رشته کوه زاگرس واقع شده است و ارتفاع غار از سطح دریا ۲ هزار و ۱۸۰ متر است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)