برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵۵۰ میلیارد تومان فروش شرکت‌های دارویی پارک فناوری پردیس در سال ۹۸

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پارک فناوری پردیس، میلاد صدرخانلو در نشست با جمعی از مدیران شرکت های دارویی پارک فناوری پردیس که به منظور هم‌افزایی بین شرکت‌های مذکور و با هدف معرفی مرکز تجارت فناوری و برخی از خدمات قابل ارائه آن، تبادل نظر پیرامون راهکارهای توسعه تجارت فناورانه خارجی این حوزه برگزار شد، افزود: در پارک فناوری پردیس ۱۳ شرکت دارویی مستقر هستند و تعدادی شرکت فعال در همین حوزه نیز در مرکز رشد فناوری نخبگان فعالیت می‌کنند. بیشتر از ۸۰۰ پرسنل در این ۱۳ شرکت مشغول به کار هستند. در سال گذشته این شرکت‌ها به واسطه تولید و فروش ۱۲۳ محصول، بیشتر از ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند. تمام این محصولات در بازار داخلی درحال عرضه است و برخی از آنها به بازارهای بین‌المللی هم عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالای شرکت‌های دارویی پارک، این امکان وجود دارد تا با حمایت‌های مرکز توسعه تجارت فناوری پارک و با روحیه تیمی که در این شرکت‌ها سراغ داریم، این توان و ظرفیت تجمیع شده و امکان توسعه بازار برای تمامی شرکت‌ها فراهم شود. ما به دنبال توسعه بازار داخلی و البته با تاکید بیشتر به دنبال توسعه بازار بین‌المللی محصولات دارویی پارک فناوری پردیس و صادرات آنها هستیم. اطمینان داریم با استفاده از خدماتی که مرکز توسعه تجارت فناوری به شرکت‌ها ارائه می‌کند، اطلاع شرکت‌ها از این خدمات، همکاری‌های مشترک بین شرکت‌ها و استفاده از تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می‌دهیم، این مهم محقق خواهد شد.

صدرخانلو اظهار داشت: تسهیلات مالی برای اخذ استانداردها و مجوزهای لازم برای صادرات محصولات، تسهیلات مالی و کمک نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ارائه نمونه محصولات در پایگاه‌ها و نمایشگاه های خارج از کشور و برگزاری رویدادهای رودشو (نمایش) برای محصولات جدید این شرکت‌ها با هدف مطلع کردن مشتریان بالقوه آنها از تولیدات جدید و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل، از خدماتی است که مرکز توسعه تجارت فناوری به شرکت‌های دارویی پارک ارائه می‌کند.

  تعلق خاطر مردم به آثار جهانی، چالش‌های حفاظتی این آثار را کاهش می‌دهد

وی افزود: امید است نتیجه این نشست موثر و مطلوب باشد و به کمک شرکت‌های دارویی اتفاقات خوبی را در صنعت داروی کشور رقم بزنیم. همچنین امید است پارک فناوری پردیس به عنوان یک عامل تاثیرگذار در اکوسیستم فناروی و نوآوری بتواند بخشی از مشکلات دارویی کشور را رفع کرده و قدم بزرگی در حوزه صادرات محصولات دارویی کشور بردارد و از پیشگامان این حوزه باشد.

مدیران عامل شرکت‌های «اکسیرنانوسینا»، «پروتئین نوترکیب سبحان»، «پویش دارو»، «تریتا داروی هزاره سوم»، «نواتک فارمد پارس»، «زیست اروند فارمد»، «فراپایش امین»، «میم دارو»، «هما فارمد»، «رستاژن دارو»، «ژرف اندیشان فناور زیست بسپار» و «شتابدهنده لاکتوژن» در این نشست حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)