برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۴۵ پروژه شهرک های کشاورزی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « علی اشرف منصوری» به مناسبت هفته دولت افزود: تعداد ۳۱ پروژه در شهرک های کشاورزی به مساحت ۱۶۰ هکتار شامل ۵۰ هکتار فاز نخست شهرک زنجیره تولید تخم مرغ استان گلستان و ۱۱۰ هکتار گلخانه با پیش بینی تولید سالانه ۵۸ هزار و ۸۰۰ تن و اشتغالزایی ۱۷۵۸ نفر و با سرمایه گذاری ۷۰۴۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی افزود: ۱۴ شهرک کشاورزی (دو شهرک دامپروری و ۱۲ شهرک گلخانه ای) به مساحت ۴۰۰ هکتار با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۱۰۰۰ میلیارد ریال، تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن و اشتغالزایی ۴۱۰۰ نفر کلنگ زنی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی علاوه بر پروژه های افتتاحی هفته دولت، تعداد ۷۰ پروژه (که پیشرفت فیزیکی آنها ۴۰ تا ۶۰ درصد است) به مساحت ۳۹۲۰ هکتار شامل ۲۷۰۰ هکتار شهرک های شیلاتی و ۷۸۰ هکتار شهرک گلخانه ای و ۲ شهرک دامپروری به مساحت ۱۲۵ هکتار و فاز نهایی شهرک زنجیره تولید تخم مرغ استان گلستان در مجموع با پیش بینی تولید سالانه ۵۳۷ هزار و ۳۰۰ تن و پیش بینی اشتغال ۱۷۱۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۵۴۷۰۰ میلیارد ریال تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهند رسید.

وی ارتقای ضریب بهره وری از منابع آب و خاک و نهاده ها، ایجاد اشتغال مولد و گسترده، ایجاد زنجیره ارزش، کاهش هزینه های تولید، افزایش حداقل ده برابری تولید در واحد سطح، نسبت به فضای باز را از آثار و ثمرات ایجاد شهرک های کشاورزی برشمرد.

منصوری با اشاره به سیاست ها و وظایف ذاتی شرکت شهرک های کشاورزی گفت: تنگناها و مشکلات اعتباری وجود دارد و پرداخت تسهیلات و نوسان حاکم بر بازار با رصد و پایش روزانه فعالیت های سرمایه گذاران در استان ها با تعامل خوبی که با سایر ادارات و نهادهای حاکمیتی، نظارتی و خدمات رسان به عمل آمده، توانستیم  عملکرد قابل ارائه ای به مردم ایران اسلامی داشته باشیم.

  وزیر علوم: امیدوارم با لطف الهی و همت کادر درمانی، کرونا کنترل شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)