برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

‌ساخت واکسن کرونا بیش از یک سال زمان می‌برد

دکتر محمد اسماعیل اکبری روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مستندات علمی پیش بینی می شود تا یک سال دیگر واکسن استاندارد به بازار عرضه نخواهد شد.

وی ادامه داد: واکسنی که به بازار می آید، باید حداقل یک سال ماندگاری داشته باشد و بیش از ۵۰ درصد افراد را مصون کند.

اکبری ادامه داد: محققان کشورهایی مانند ایران در این عرصه فعالیت خود را آغاز کردند که امیدواریم هرچه سریع تر به این هدف دست یابیم.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تا زمان ساخت واکسن مردم باید توصیه های بهداشتی به دقت رعایت کنند.

اکبری تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها، مهمترین اقدام در مقابله کرونا است.

وی از مردم خواست توصیه های بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا از آسیب ها و عواقب ابتلا به این بیماری در امان باشند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است.

وی درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور اظهار داشت: ️از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسیده است.

  تولید پارچه بی‌بافت نانو ایرانی با قابلیت حذف عوامل بیماری‌زا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)