برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وزیرجهاد کشاورزی: تولید محصولات کشاورزی امسال به 130 میلیون تن می رسد

به گزارش ایرنا، «کاظم خاوازی» چهارشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی افزود: طی هفت سال گذشته میزان محصولات کشاورزی 97 میلیون تن افزایش یافت .

وی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب میزان تولید انواع محصولات زراعی کشور سالانه 20 میلیون تن بود که این رقم طی  هفت سال گذشته به 83 میلیون تن رسید و در پایان سال گذشته نیز 88 میلیون تن محصولات زراعی در کشور برداشت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در اول انقلاب میزان تولید محصولات باغی کشور 4 میلیون تن بود اما در دولت تدبیر و امید از 16 میلیون تن به 24 تن رسیده و تا پایان امسال نیز میزان تولید آن به 25 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

خاوازی افزود: میزان تولید گوشت دامی در کشور نیز در اوایل انقلاب 3.3 میلیون تن بود که این میزان در سال 92 به 12 میلیون تن و هم اکنون به بیش از 16 میلیون تن در سال رسیده است.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به افزایش تولید محصولات شیلاتی، افزود: در اول انقلاب میزان تولید محصولات شیلاتی کشور 32 هزار تن بود، اما در 7 سال گذشته از 900 هزار تن به 1.3 میلیون تن رسیده و پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری به 1.5 میلیون تن افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید گندم کشور به خودکفایی رسیده ایم، گفت: در تولید گندم 100 درصد خود کفا شده ایم و نیاز به واردات نداریم اما آنچه که وارد می شود برای تامین ذخایر استراتژیک ما است و در تولید محصولات کشاورزی گوجه فرنگی، سیب زمینی، محصولات جالیزی و دهها محصول دیگر کمبودی در کشور نداریم .

  صنعت پسته برای یک میلیون نفر در کشور شغل ایجاد کرد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)