برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۱۰ میلیون تن کالای اساسی از گمرک ترخیص شد

به گزارش روز چهارشنبه گمرک ایران، مهرداد جمالی ارونقی تصریح کرد: موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور به سه میلیون و ۳۲۷ هزار تن رسیده که این اقلام در بنادر امام خمینی (ره) ، شهیدرجایی، انزلی، امیرآباد، شهیدباهنر ، بوشهر ، چابهار، خرمشهر، نوشهر ، فریدونکنار و آستارا موجود است و شامل مواد اولیه مربوط به خطوط تولیدی، ماشین آلات و تجهیزات مربوط به پروژه ها، اقلام واسطه ای تولید یا سرمایه ای می شود.
وی کانتینرهای پر وارداتی موجود در بنادر کشور را نزدیک به ۲۸ هزار دستگاه برشمرد و افزود: اکثر این کانتینرها در بندر شهیدرجائی دپو شده و حاوی کالاهای اساسی و غیر اساسی است.
ارونقی با اشاره به این موضوع که در پنج ماهه بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی در ۲۵ گروه کالایی با ارزش بالغ بر ۴.۷ میلیارد دلار از گمرکات وارد کشور شده،  خاطرنشان کرد: مقایسه با سال های گذشته نشان می دهد با وجود شرایط بحرانی کرونا و تحریم های اقتصادی، این آمار رکورد جدیدی در ترخیص اقلام اساسی و ضروری مورد نیاز کشور از گمرکات به شمار می رود.
به گفته وی، با پیگیری های صورت گرفته، مشکل واردات اقلام مربوط به واحدهای تولیدی نیز در اسرع وقت رفع شده و قابل ترخیص است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  بازیگران سریال های خانگی میدان سرخ، زخم کاری، جیران اعلام شد