برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی آزمون دانشنامه فوق تخصصی

به گزارش روز چهارشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، آزمون کتبی سی وچهارمین دوره دانشنامه فوق تخصصی به صورت تمام الکترونیک روز شنبه ۲۹ شهریور ماه ۹۹ طبق برنامه زمانبندی که متعاقباً اعلام می شود، در دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سطح کشور برگزار می شود.

براساس این گزارش، محل شرکت در آزمون کتبی هر داوطلب حداکثر تا تاریخ ۲۲ شهریور از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و اطلاع رسانی می شود.

به همین ترتیب حوزه امتحانی هر داوطلب نیز بنا به راهنمای مربوطه در هنگام صدور کارت ورود به آزمون از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و به اطلاع کلیه داوطلبان رسانیده خواهد شد.

تمامی افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید برای اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون در تاریخ های ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۹۹  به سایت اینترنتی مرکز سنجش پزشکی مراجعه کنند.

 همچنین داوطلبان لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه سالجاری دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.  تمامی دستیاران رشته های فوق تخصصی می بایست حداکثر ظرف مدت یکسال پس از اتمام دوره آموزش خود در آزمون گواهینامه و دانشنامه رشته مربوطه شرکت نمایند و در صورت عدم شرکت یک دوره مردودی محاسبه خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش پزشکی، مردودین آزمون گواهینامه فوق تخصصی از سی و سومین دوره این آزمون و به بعد(ازسال ۹۸ و بعد از آن) مشمول یک سال تمدید دوره می شوند و حداکثر پس از سه بار مردودی از سیستم آموزشی بعنوان دستیار فوق تخصصی اخراج می شوند.

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: دارندگان گواهینامه رشته های فوق تخصصی بالینی، مشمول محدودیت تعداد دفعات شرکت درآزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی نیستند.

  ۲۰ آذر؛ برگزاری آزمون زبان وزارت بهداشت

تمامی دستیاران فوق تخصصی که در سال های ما قبل، دوره دستیاری را به اتمام رسانده اند و در آزمون نهایی شرکت نکرده و یا موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند، از سال ۱۳۹۸ به مدت سه سال فرصت دارند که درآزمون گواهینامه – دانشنامه رشته های فوق تخصصی شرکت کنند و در صورت عدم کسب حد نصاب قبولی گواهینامه، مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

طبق تبصره یک این دستورالعمل، افرادی که در آزمون نهایی کتبی گواهینامه فوق تخصصی پس از یک سال تمدید دوره مردود شده اند، منحصراً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت درآزمون کتبی مذکور هستند.

در تبصره ۲نیز  آمده است: تعیین محل تمدید دوره بر عهده هیات ممتحنه رشته مربوطه است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)