برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همکاری مشترک وزارتخانه‌های دفاع و جهادکشاورزی برای ارزش‌افزوده زعفران

 ” امید گیلانپور” عصر روز چهارشنبه در نشست خبری  به مناسبت گرامیداشت هفته دولت درباره گلایه  مقام معظم رهبری در خصوص خام فروشی برخی اقلامی از جمله زعفران و خرما افزود: قرار شد با وزارت دفاع که در زمینه ایجاد ارزش افزوده برای زعفران و استحصال مواد معطر از آن  به ما کمک شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی به دلیل پر ریسک بودن فضای کسب و کار این بخش نسبت به سایر بخش ها است.

گیلانپور اظهارداشت: بنابراین در صورت پایداری فضای کسب و کار امکان رشد سرمایه گذاری در این بخش افزایش می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشوق های دولتی متفاوتی برای سرمایه گذاری  در عرصه صنایع تبدیلی وجود دارد گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ناچار از دارایی ها خود استفاده می کنند.

گیلانپور با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تولیدات بخش کشاورزی هماهنگی با یکدیگر ندارند، افزود: اگر در الگوی کشت کشاورزی، محصول زراعی و باغی را به اندازه نیاز تولید کنیم صنایع تبدیلی دچار چالش نمی‌شود.

مشکلی برای واردات موقت نارنگی از پاکستان نداریم

گیلانپوردرباره صدور مجوز واردات نارنگی از پاکستان افزود: طبق قانون برنامه ای برای واردات میوه نداریم.

وی اضافه کرد: اما طبق قانون گمرکی ورود موقت کالا و صادرات آن منعی ندارد و امسال جلوی واردات کالاهای غیرضروری گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشورهای افغانستان و پاکستان درخواست داشتند برخی از محصولات کشاورزی شان را به ایران صادر کنند و ما از صنایع خواستیم اگر توانایی فرآوری و صادرات مجدد این محصولات را دارند، آنها را وارد کنند.

  کمک به افزایش کیفیت چاقوهای جراحی با فناوری‌ نانو

وی ادامه داد: در ورود موقت کالا اگر محصولی صادر نشود، برای جلوگیری از ورود این محصولات به بازار تعرفه آن دو برابر خواهد شد.

سامانه بازارگاه نمی‌تواند معجزه کند

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: در زمان ایجاد سامانه بازارگاه دولت برای تامین نهاده ها با محدودیت منابع ارزی روبرو بود.

به گفته وی، بنابراین هدف از ایجاد این سامانه، فراهم سازی شرایطی برای تامین نهاده ها با ارز  منابع محدود بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ سامانه هوشمندی در دنیا قوی تر از نظام بازار نیست گفت:  نظام بازار کنترل کننده است و سامانه بازارگاه نمی تواند معجزه کند به طوری که اگر عرضه محدود باشد قیمت افزایش می یابد.

وی از  اصلاح سامانه بازارگاه خبردادو افزود: پیش از این نهاده قبل ترخیص وارد سامانه نمی شد اما  با اصلاحاتی که انجام شده محموله های وارداتی ابتدا در سامانه بازارگاه ثبت و سپس ترخیص آنها صورت می گیرد.

برنامه‌ای برای واردات میوه از ونزوئلا نداریم

معاون وزیر جهاد  کشاورزی گفت: ونزوئلا به دنبال صادرات انبه و اناناس به کشور ما است اما ما برنامه ای برای واردات نداریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)