برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دولت بسته ویژه حمایتی برای گردشگری در نظر گرفته است

ولی تیموری در آئین افتتاحیه تعاونی گردشگری «تامین نیاز شرکت‌ها و موسسات خدمات گردشگری» با اعلام این خبر گفت: در جلسه ستاد اقتصادی مقابله با کرونا که پس از شیوع این ویروس در کشور تشکیل شد، بسته حمایتی برای تمام مشاغلی که، بخاطر شیوع کرونا آسیب دیده بودند، اختصاص یافت که تاسیسات گردشگری را نیز شامل شد. ولی واقعیت این است که صنعت گردشگری بیش از دیگر صنایع از کرونا آسیب دیده و هم اکنون نیز بخاطر شرایط کشور سفر ممنوعیت دارد و معلوم نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.  

وی افزود: از دولت خواسته شد تسهیلات بیشتری برای صنعت گردشگری در نظر بگیرد که با موافقت مواجه شد.

تیموری گفت: دولت با وجود محدودیت‌های مالی که دارد تصمیم گرفت بسته حمایتی دیگری تنها به مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری اختصاص دهد؛ هنوز به صورت کامل جزئیات مشخص نشده است اما امکان به تعویق انداختن پرداخت مالیات‌ها و بیمه کارکنان در سال جاری از جمله این موارد است. تسهیلات دیگری مد نظر است که بزودی در این بسته ویژه حمایتی صنعت گردشگری اعلام می‌شود.

وی افتتاح تعاونی گردشگری در این دوره را سبب خیر و برکت ارزیابی کرد و گفت: باید ساختاری برای صنعت گردشگری در هنگام بروز بحران ایجاد می‌شد و تعاونی می‌تواند در این دوره که گردشگری دچار بحران شده است کمک زیادی کند و برای گردشگری کشور نعمت است.

وی با بیان این که صنعت گردشگری در یک سال اخیر با مشکلات زیادی از جمله شیوع کرونا در گیر بوده است،‌ گفت: واقعیت این است که در این شرایط نیز مسافرت انجام می گیرد اما تاسیسات گردشگری درگیر نمی‌شوند و حتی ورود گردشگران به اماکن غیر مجاز گردشگری حواشی زیادی ایجاد می‌کند.

  مونالیزا هم در خانه مانده شما چطور؟

تیموری با اشاره به آسیب‌های جهانی که به صنعت گردشگری وارده شده است، ‌گفت: بر اساس آمار در این مدت ۵۰۰ میلیون شغل مرتبط با حوزه گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته و خسارات مالی از این بیماری جهان‌گیر حدود ۳۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است. بر اساس آمار اعلامی حدود ۹۸ درصد سفرهای بین‌المللی در این مدت لغو شده است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به سیاست‌های معاونت گردشگری کشور گفت: سیاست‌هایی همچون توزیع سفر از جمله برنامه‌ هایی بود که در حال اجرایی کردن آن بودیم که حالا تعاونی گردشگری می تواند به ما کمک کند. قطعا با سفر برنامه ریزی شده گردشگری داخلی نیز رونق زیادی خواهد گرفت.

وی در ادامه درباره راه‌کار جلوگیری از تورهای غیرمجاز گفت: از دو سال گذشته دنبال سازوکارهایی برای جلوگیری از چنین تورهایی هستیم. در این راستا که بزودی اجرا می شود هر کسی برای بردن تور نیازمند کد چند رقمی است. این کد از سوی آژانس گردشگری صادر می شود و در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

تیموری گفت: اگر خودرو حامل تور گردشگران فاقد این کد باشد متوقف می شود و نتیجه امکان برگزاری تورهای غیرمجاز از بین می رود.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل‌داران همچنین در این مراسم با اشاره به این که افراد غیر مجاز به موضوع رزرواسیون تاسیسات گردشگری ورود کردند، گفت: ورود افراد غیر متخصص مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: جامعه هتل داران، تاسیس تعاونی گردشگری را اقدام خوبی برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی می داند و تعامل خوبی با آنها خواهد داشت. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)