برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امضای تفاهم‌نامه نوآوری‌ و تجاری سازی فناوری‌های صنایع معدنی در کیش

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به استقبال واحدهای فناوری برای استقرار در این مرکز گفت: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز استقرار یافته‌اند و بیش از ۱۶۷ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرارند.

مسعود توفیقی در ادامه افزود: این استقبال نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد کیش برای توسعه کسب‌ وکارهای دانش‌بنیان و فناوری است که به عنوان یک مدل منحصر به‌فرد توسعه در جنوب کشور مطرح شده است.

در ادامه این نشست، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این‌که توسعه و ارتقای نوآوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از مهم ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است، افزود: همکاری‌های مشترک برای توسعه زیست‌بوم فناوری‌های معدن و صنایع معدنی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های ترویجی و تحقیقاتی این حوزه از اولویت‌هایی است که این معاونت به کمک ظرفیت ایجاد شده بر بستر زیست‌بوم نوآوری در دستور کار خود قرار داده است.

کامبیز مهدی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزایر خلیج فارس در حوزه زمین‌شناسی و معدن خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می‌تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دائمی معدن و موزه زمین شناسی در جزیره کیش نشان دهنده ظرفیت های بالای این منطقه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تسهیل شرایط و فرآیند اخذ مجوز های مورد نیاز و تاییدیه‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی طرح های موفق و صادرات محصولات استارتاپ های معرفی شده را در دستور کار قرار می‌دهد.

  گره‌گشایی از اشتغال ۴۲ هزار نفر با ارائه تسهیلات کرونایی

همچنین معرفی و ارزیابی طرح های فناورانه و پروژه های پژوهشی کاربردی حوزه معدن برای استقرار و بهره‌برداری از امکانات مرکز نوآوری کیش و نیز حمایت از پروژه‌های کاربردی با هدف توسعه فناوری‌های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی از دیگر وظایف این معاونت است.

به موجب این تفاهم‌نامه مؤسسه علوم و فنون کیش نیز فضای کافی را برای راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی اختصاص خواهد داد و در برگزاری رویدادها و نمایشگاه های تخصصی مشارکت خواهد کرد. همچنین در جهت جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه برای تسهیل فرایند فروش محصولات خروجی در کنار برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت استارتاپ‌ها فعالیت خواهد داشت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)