برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مونسان: گردشگری خارجی سال گذشته رکورد زد

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان دوشنبه شب در سفر به شاهرود در جمع مسوولان این شهرستان، شیوع ویروس کرونا را بدترین اتفاق برای بخش گردشگری کشور خواند و افزود: در سال ۹۸ از سیل نوروز تا شهادت سردار سلیمانی با رخدادهایی رو به رو شدیم که هر یک به تنهایی می توانست گردشگری را زمین گیر کند اما این اتفاق نیفتاد و مهم ترین عامل کاهش رونق این صنعت، کرونا بود.

وی با تأکید بر اشتغال زا بودن گردشگری در برابر سرمایه گذاری کمتر به نسبت بخش صنعت، ابراز کرد: در بخش های صنعتی به ازای ایجاد هر شغل به ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان سرمایه نیاز است در حالی که در بخش گردشگری با ۵۰ میلیون تومان هم می توان شغل ایجاد کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: حجم بودجه ای که به این وزارتخانه داده شده و میزان عملکرد آن به نسبت دیگر وزارت خانه ها نشان می دهد گردشگری بسیار اشتغال آفرین است و امیدواریم با توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی آینده گردشگری کشور پررونق تر شود.
مونسان با اشاره به رشد بوم گردی در کشور تصریح کرد: اقامتگاه های بوم گردی از ۴۰۰ واحد در ابتدای دولت دوازدهم به بیش از ۲ هزار واحد رسید اما کرونا به این بخش نیز آسیب بسیاری وارد کرد.
وی همچنین به ظرفیت های گردشگری شهرستان شاهرود اشاره و تأکید کرد: با برنامه ریزی و کمک به این شهرستان می توان آن را به قطب گردشگری تبدیل کرد.
مونسان با بیان اینکه مجموعه تاریخی بسطام و خرقان نیز در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند، افزود: با توجه به اینکه هر کشور سالانه یک سهمیه ثبت جهانی دارد، سیاست وزارت میراث فرهنگی بر این است که به جای استفاده نقطه ای و در یک بنا از این سهمیه، از طرح های زنجیره ای استفاده کنیم که استان های بیشتری را شامل شود.
وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: به این ترتیب برای ۲ سال آینده پرونده های راه آهن شمال به جنوب و کاروان سراهای کشور برای ثبت جهانی آماده شده و شهرستان شاهرود نیز در مسیر این طرح ها حضور دارد.

  شرکت آمریکایی از آزمایش موفق واکسن کرونا خبر داد

مونسان در سفری دو روزه برای بررسی زیرساخت های گردشگری  و صنایع دستی به استان سمنان سفر کرده است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)