برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وزیر میراث‌فرهنگی از مجتمع گردشگری در حال ساخت سرخه بازدید کرد

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان در بدو ورود به استان سمنان از روند ساخت این مجتمع گردشگری بازدید کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این طرح بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان خواهد شد، افزود: میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مجموعه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است.

مهدی جمال افزود: احداث این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح گردشگری استان از محل مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری در آذر ۹۷ است.

وی اجرای این طرح‌ را در ماندگاری و جذب گردشگران در استان سمنان موثر دانست و تصریح کرد: مجتمع فرهنگی تفریحی خدماتی گردشگری سرخه در زمینی به مساحت  ۲۴ هزار مترمربع و با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می‌کند و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، علت انتخاب مکان احداث بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان در نزدیکی پلیس‌راه سرخه را عبور و مرور جمعیت زیادی از مسافران و زائران از این محور مواصلاتی در این استان عنوان کرد.

اجرای طرح مجتمع گردشگری سرخه در طول یکسال گذشته با مشکلات تامین زمین و تصویب طرح نهایی مواجه بود و عملیات اجرایی پس از کلنگ زنی طرح در آذر ۱۳۹۸  آغاز شد و  اکنون اجرا به صورت ملی و در سطح وزارت میراث فرهنگی دنبال می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در سفر ۲ روزه خود به استان سمنان برنامه هایی در سه شهرستان سرخه، سمنان و شاهرود خواهد داشت.

  دو میلیون یورو هزینه، ١٠ میلیون یورو ارزش تصویربرداری ماهواره ظفر

گزارش تصویری مرتبط را  اینجا  ببینید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)