برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در گردشگری خراسان رضوی

احمد دیناری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: در حال حاضر ۲۴۳ طرح در حوزه گردشگری این استان در حال ساخت است که در مراحل مختلف ساخت هستند و به طور میانگین ۴۷ درصد رشد دارند.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این تعداد طرح ۳۱۰ هزار میلیارد ریال است که با احتساب ارزش زمین این رقم ۶۰۰ هزار میلیارد ریال می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: میزان اشتغال‌زایی این طرحها در استان بیش از ۱۱ هزار نفر است که رقم بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

دیناری با اشاره به این که این میزان سرمایه‌گذاری صرفا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است افزود: علاوه بر این معادل ۸۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری استان با ظرفیت اشتغالزایی هزار و ۸۹۰ نفر از سال ۹۲ تا کنون انجام شده است.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های حوزه گردشگری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، مرکز تفریحات، سرگرمی و گردشگری، مجتمع گردشگری و دفترخدمات مسافرتی انجام شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری خراسان رضوی این اداره کل نیز از سال ۹۲ تا کنون ۳۷۹ طرح با اعتباری معادل سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا کرده است.

خراسان رضوی دارای حدود دو هزار و ۳۰۰ واحد تاسیسات گردشگری دارای مجوز است و از این حیث رتبه نخست کشور را دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  درخواست بخش خصوصی برای توقف موقت وصول مالیات