برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کمک فائو برای مدیریت آثار سوء کرونا بر کسب و کارهای کشاورزی

 به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، « علی کیانی‌راد» در حاشیه اولین روز از سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه، افزود: فائو، علاوه بر کنفرانس‌هایی که به طور مداوم برای کل کشورهای عضو F.A.O برگزار می‌کند، کنفرانس‌های منطقه‌ای را هم با موضوع مسائل مختلف حوزه کشاورزی دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید_۱۹)، این کنفرانس منطقه‌ای در این دوره که به میزبانی کشور بوتان برگزار شده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی تصریح کرد: مهمترین مساله‌ای که در روز اول این کنفرانس مطرح شد، بحث و تبادل نظر درباره سیاست‌ها و تجربیات کشورهایی بود که در رابطه با مسئله  امنیت غذایی و کسب و کارهای کشاورزی تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا (کووید_۱۹) قرار گرفته اند. همچنین فائو اعلام آمادگی کرد که به کشورهای عضو برای مدیریت آثار سوء این بیماری کمک کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود، مسائلی از جمله مدیریت مصرف آب در کشاورزی و مدیریت نحوه آبیاری محصولات کشاورزی، بنگاه‌های خرد در حوزه شیلات و آبزیان و توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی مطرح خواهد شد که ایران هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

کیانی‌راد اظهار امیدواری کرد: در این کنفرانس منطقه‌ای که در دو روز اول مربوط به کارشناسان ارشد فائو و روز سوم و چهارم مربوط به وزرای کشاورزی منطقه آسیا و اقیانوسیه است، بتوانیم تجربیات ایران را به نحو احسن ارائه دهیم و از تجربیات فائو و دیگر کشورها استفاده کنیم.

همچنین « علیمراد سرافرازی »سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس آسیا و پاسیفیک فائو که به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه از امروز کار خود را شروع کرده است و طی ۴ روز برگزار خواهد شد.

  پیشنهادهایی برای برگزاری رویدادهای علمی بین‌المللی در شرایط کرونایی

وی اظهارداشت: دو روز اول این کنفرانس بر محور مسائل کارشناسی در حوزه کشاورزی بحث خواهد شد و روز سوم با حضور وزرای کشورهای عضو در رابطه با موضوعات مختلف تبادل نظر می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسه امروز بر موضوع شیوع ویروس کرونا (کووید_۱۹)، تاثیر آن بر بخش کشاورزی و همچنین راهکارهای فائو برای کشورهایی که متاثر از این بیماری بوده‌اند، بحث و بررسی انجام شد و فردا هم بر وضعیت غذا و کشاورزی در آسیا و اقیانوسیه، موضوع صیادان و تاب آوری صیادان خرد، آب، شیلات و فن‌آوری‌های جدید و دیجیتال در بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر انجام خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)