برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افزایش تاسیسات گردشگری از ۹ به بیش از ۱۱ هزار

ولی تیموری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با تشریح دستاوردها ، اقدامات و مجموع فعالیت ها یانجام گرفته در حزوه صنعت گردشگری همگام با دولت دوازدهم( تدبیر و امید)، اظهار داشت: تعداد تخت اتاق‌های اقامتی ها نیز از ۲۷۹ هزارو ۱۱۸ عدد ۴۷۱ هزارو ۱۰۳ عدد شد، یعنی ۶۹درصد افزایش داشته است.

رفع تردید گردشگران خارجی در سفربه ایران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین یکی ازمشکلات اصلی گردشگری را ترسیم تصویرغیر واقعی از جمهوری اسلامی ایران از سوی برخی از کشورها اعلام کرد و افزود: این چالش بزرگی برای ما بود اما افزایش تعداد گردشگران از چهار میلیون به هشت میلیون در چند سال اخیر نشان رفع این چالش داشته است.

گردشگری اولویت دولت

تیموری در ادامه سخنان خود با اشاره به پیگیری های فراوان برای اختصاص اعتبارات برای حوزه گردشگری، تصریح کرد : اعتبارات کل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجموع کمتر از اعتبارات، دیگر وزارتخانه ها و نیاز است که با توجه به گستردگی فعالیت این حوزه بودجه مناسب و بیشتر برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وقوع برخی اتفاقات از جمله بحران شیوع کرونا،آن را ضربه بزرگی به صعت گردشگری ایران و جهان دانست و گفت: این بحران در تاریخ گردشگری جهان بی سابقه بوده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: تلاش کردیم تمام اتفاقات رصد و نتایج را به مراجع مسئول اعلام کنیم.

به گفته وی، در این راستا به منظور کمک به مشاغلی که از کرونا آسیب دیدند ۱۴ رسته شغلی برای تمهداتی از جمله امهال وام و مالیات تعیین شد که گردشگری و صنایع دستی نیز جز آنها بودند.

  نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد دولتی و آزاد اعلام شد

تیموری ادامه داد: در بخش دیگر کمک‌های دولت وام با سود ۱۲ درصد در اختیار صاحبان این مشاغل قرار گرفت.

پرداخت ۱۷۰میلیارد تومان وام کرونا به صنعت گردشگری

معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی با اعلام این که این وام، کارگشا برای صاحبان مشاغل گردشگری نبود، گفت: تاکنون فعالان این حوزه درخواست ۶۰۰ میلیارد تومان وام داشتند که تنها ۱۷۰ میلیارد آن محقق شده است.

تیموری همچنین با بیان این که استمرار شرایط شیوع کرونا همچنان برای صاحبان مشاغل گردشگری آسیب فروان به همراه دارد، گفت: دولت در نظر دارد بسته کاملا ویژه برای کمک به مشاغل گردشگری در نظر بگیرد که بزودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی گفت: واقعیت این است که صنایع گردشگری تحمل بیش از ۸ ماه رکود و تعطیلی را ندارند و باید برای پویایی و استمرار گردشگری فکری کرد.

تاکید بر رعایت شیونامه های بهداشتی موجود در گردشگری

تیموری یادآور شد: شیونامه های بهداشتی موجود در گردشگری و سفرها مد نظر مورد تایید کامل وزارت بهداشت است و هر تور مسافرتی که انجام می‌گیرد مورد نظارت کامل ناظران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام می‌گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تاکید براینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشاغلی دارند که مرتبط با حوزه گردشگری است، گفت: دولت درآمدی از گردشگری داخلی نمی برد باید خود مردم به این جمعیت بیش از یک میلیونی با گردشگری هایی که با رعایت شیوه نامه بهداشتی انجام می شود، کمک کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)