برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

طرح گردشگری باغ میوه ۲۴۰ هکتاری همدان به ثمر نشست

ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با عنوان «عصرطلایی» از طرح‌های راکد استان بود که با پشتیبانی‌های صورت گرفته و با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان به ثمر نشسته است.  

وی اضافه کرد: مرحله اول این طرح گردشگری آماده بهره برداری شده که می‌تواند در جذب گردشگران به پایتخت تاریخ و تمدن بسیار اثرگذار باشد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: ایجاد پارک ۲۳۰ هکتاری در حاشیه سد اکباتان از دیگر طرح‌های جذاب گردشگری است که زمین آن از اراضی منابع ملی تامین و در اختیار شهرداری همدان قرار گرفته و اکنون در حال ایجاد مسیرهای دسترسی است. 

پورمجاهد با تاکید بر اینکه گردشگری از شاخص های مهم توسعه استان به شمار می‌رود افزود: توسعه و تقویت زیرساختهای گردشگری مانند احداث هتل و خانه بومگردی از سالها پیش در دستور کار مسوولان قرار گرفته و صدور مجوز ۲۵ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان برای رفاه حال مسافران نمونه‌ای از این دست است.  

وی گفت: در بخش گردشگری روستایی ۳۲ مجوز خانه بومگردی در استان صادر شده که از این تعداد ۲۳ مرکز در حال فعالیت هستند که شیوع بیماری کرونا و بازار کساد گردشگر مهمترین دلیل غیرفعال بودن تعدادی از آن‌ها محسوب می‌شود که با حمایت دولت بخشی از آسیب وارده در حال جبران است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اتمام طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند خبر داد و افزود: اکنون بدون آسیب و تخریب طبیعت می‌توانیم مناطق مورد نظر برای ایجاد طرح‌های گردشگری خرد و کلان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم. 

  دانش‌بنیان‌ها 20 میلیون و شتاب‌دهنده‌ها 40 میلیون کمک بلاعوض می‌گیرند

کناره‌های سد شنجور و سد کلان ملایر ۲ منطقه‌ای بود که پورمجاهد از اجرای طرح گردشگری در آن‌ها اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌هایی بین وزارت گردشگری و نیرو منعقد شده و سرمایه گذار برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده است.  

به گفته وی طرح گردشگری بقعه شاهزاده حسین (ع) از طرح‌های مهم همدان است که می‌تواند تحولی در گردشگری مذهبی این شهر ایجاد کند و با جدیت در دستور کار متولیان قرار دارد.  

پورمجاهد یادآوری کرد: موارد یاد شده تنها چند نمونه از طرح‌های جهش تولید استان هستند که عزم دولت برای اتمام و بهره برداری از آن‌ها جدی است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به سهم ۴۲ درصد گردشگری و خدمات در اشتغال استان اشاره کرد و گفت: برای تحقق سهمیه ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل در سال جاری باید بخشی از طرح‌های جهش تولید را به اتمام برسانیم تا تعدادی از جوانان این منطقه مشغول به کار شوند.  

وی ماندگاری توریست را مهمترین برنامه متولیان گردشگری استان دانست و تاکید کرد: با ایجاد جاذبه و تنوع برای مسافران می‌توان میزان اقامت آنها را در همدان افزایش داد و به اقتصاد گردشگری رونق بخشید.  

استان همدان هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و با توجه به همین اهمیت هزار و چهار اثر از این آثار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)