برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزیابی امکان استفاده از واکسن سل برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس این گزارش که به نقل از هماهنگ کننده این تحقیق برای عفونت‌های حاد تنفسی و بیماری های باکتریایی تهیه شده است، این مطالعه ماه جاری میلادی در میان متخصصان بهداشتی انجام خواهد شد.

محققان در این مطالعه فرضیه ای را آزمایش می کنند مبنی بر اینکه احتمال دارد واکسن سن در مقابله با کووید-۱۹ تأثیر مثبتی داشته باشد. نتایج مطالعات اخیر در جهان نشان داده است؛ واکسن سل می تواند در مبارزه با COVID-۱۹ تأثیر مثبتی داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: بودجه این مطالعه از قبل تامین شده و این مرکز در حال حاضر منتظر مجوز انجام این مطالعه است.
همچنین انتظار می رود که موزامبیک بخشی از یک مطالعه بزرگتر واکسن های کووید-۱۹ باشد که توسط سایر کشورها تولید شده اند و هم اکنون در جهان در حال انجام است.

 کشورهای مختلف از جمله چین و آمریکا سرگرم تلاش برای ساخت واکسنی به منظور پایان دادن به کووید-۱۹ هستند. این مقام مسئول گفت: انتظار می رود مرکز ما یکی از موسساتی باشد که با آزمایش این واکسن به آن دسترسی پیدا کند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون  ۲۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۳۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، ۱۸ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۱۷ نفر بهبود یافته‌اند و ۸۷۹ هزار و ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این پاندمی هستند.

  زمان‌بندی جدید آزمون دکتری تخصصی علوم‌پزشکی اعلام شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)