برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ثبت ۶ هزار و ۲۱۸ مقاله دانشگاه سمنان در جهان

سیف‌الله سعدالدین روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ابراز داشت: ۹ هزار و ۲۷۱ مقاله در دانشگاه سمنان تاکنون تولید شد که از این تعداد ۶ هزار و ۲۱۸ مقاله به صورت جهانی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: تعداد استنادات و مراجعات به ازای هر مقاله به صورت میانگین در کشور ۹.۲۹ است، اما میانگین مراجعات به مقاله‌های دانشگاه سمنان بالاتر از میانگین کشوری و ۹.۶۰ است.
وی بیان کرد: دانشگاه سمنان در منطقه ۹ کشوری تقسیم بندی می‌شود و دانشگاه فردوسی مشهد در این منطقه قرار دارد که تعداد مراجعات به ازای هر مقاله در دانشگاه فردوسی مشهد ۸.۸۵ است و بر اساس آمار دانشگاه سمنان در زمینه پژوهش عملکرد خوبی داشته است.
سعدالدین با بیان اینکه پژوهش لازمه تحقق جهش تولید است افزود: دانشگاه سمنان با برنامه‌ریزی کارشناسی و مدون به‌دنبال ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان در معیار پژوهش با کسب نمره ۶۴.۲۲ در رتبه هشت، در معیار آموزش با کسب نمره ۳۹.۸۹ در رتبه ۳۱، در معیار بین الملل با کسب نمره ۴۵.۱۲ در رتبه ۲۰، در معیار تسهیلات (امکانات) با اخذ نمره ۲۲.۹ در رتبه ۶۶ و در نهایت برای فعالیت های اجتماعی- اقتصادی با دریافت نمره  ۴۱.۳۸ در رتبه۲۴ کشور قرار گرفت.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: نام این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی تایمز و آی اس سی در میان  دانشگاه‌های برتر جهان به ترتیب به رتبه سه‌رقمی و تک‌رقمی دست یافت.
دانشگاه سمنان سال ۱۳۵۳ با نام موسسه عالی تکنولوژی سمنان آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان دانشگاه مادر و منتخب استان، با داشتن ۸۰۰ هکتار فضا با زیربنای  ۱۹۱ هزار مترمربع و توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی، به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور  مبدل شده، این دانشگاه در فهرست یک درصد برتر دانشگاه های تاثیر گذارجهان از نظر تعداد استنادات قراردارد.

  افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات ایرانی به امارات

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)