برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرماخوردگی کودکان را از التهابات شدید کرونا ایمن می‌کند

به گزارش روزنامه دیلی میل،  «سندروم التهابی چند سیستمی»( MIS-C ) بیماری نادری است که بر اثر عفونت با ویروس کرونا SARS-CoV-۲ یعنی همان پاتوژنی که مسئول ابتلا به همه گیری فعلی کووید-۱۹ است، ایجاد می شود. علایم  سندرم التهابی چند سیستمی، شامل بثورات پوستی ، تب و درد شکم و همچنین التهاب ملتحمه، سرفه و سردرد است.

تحقیقات نشان می دهند که سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان با بیماری کووید-۱۹ و هم با بیماری کاوازاکی متفاوت است. با این حال، اطلاعات اندکی در مورد اینکه چرا بعضی از کودکان، تقریباً یک ماه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا، دچار علایم MIS-C می شوند، مشخص شده است. 
 

اکنون محققان موسسه «کارولینسکا» در سوئد در این مطالعه خون کودکان سالم را با نمونه خون ۱۳ کودکان مبتلا به MIS-C و  ۲۸ کودکان مبتلا به بیمارای کاوازاکی مقایسه کردند. نتایج این آزمایش خون  نشان داد که کودکان مبتلا به  MIS-C فاقد آنتی بادی هایی علیه سرماخوردگی معمولی هستند. 

محققان در این مطالعه به دنبال شواهدی از وجود آنتیبادی هایی علیه کروناویروس های HKU۱ و بتاکورونا ویروس ۱ بودند که هر دو عامل ایجاد سرماخوردگی معمولی هستند.   آنها مشاهده کردند که بر خلاف کودکان مبتلا به بیماری کاوازاکی و کودکان مبتلا به وضعیت خفیف کووید-۱۹، کودکانی که به MIS-C مبتلا شدند فاقد آنتی بادی علیه سرماخوردگی بودند.

آنها می گویند، ممکن است آنتی بادی هایی که پس از عفونت سرماخوردگی معمولی ایجاد می شوند در کنترل و پیشگیری از ابتلا به MIS-C نقش داشته باشند. 

دکتر «پتر برودین» ، ​​نویسنده اصلی این تحقیق ، به خبرنگار روزنامه دیلی میل گفت که در حال حاضر هیچ راهی برای تأیید این نظریه وجود ندارد که ایمنی در برابر سرماخوردگی به واسطه آنتی بادی ها، از ابتلا به MIS-C پیشگیری می کند ، اما به نظر می رسد این نظریه درست باشد.

  محدودیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شامل تامین اقلام اساسی نمی‌شود

وی افزود: این واقعیت که ایمنی در برابر کروناویروس ناشی از سرماخوردگی معمولی، معمولا کوتاه مدت است  و این واقعیت که MIS-C به طور معمول در نوجوانان بروز می کند و نیز یافته های این مطالعه مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به MIS-C، تنها گروه فاقد آنتی بادی های کروناویروس سرماخوردگی هستند، همه این احتمال را نشان می دهند که برخورداری از این آنتی بادی هایی می تواند از ابتلا به  MIS-C پیشگیری کند.

وی معتقد است آنتی بادی ویروس کرونا CoV ناشی از سرماخوردگی و سلول های B تولید کننده آنها، ممکن است ویروس SARS-CoV-۲ را تشخیص داده و به آن متصل شوند. به اعتقاد این محقق، چنین رویدادهایی به سیستم دفاعی بدن فرصت مناسبی برای دفاع در برابر ویروس میدهد و ممکن است واکنش آنتی بادی کارآمدتری را ایجاد کند که مستقیماً بر خنثی سازی این ویروس جدید تمرکز دارند. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)