برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه امضا کردند

مراسم امضای این تفاهم نامه امروز با حضور حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در دفتر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

این تفاهم نامه به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی و ترویج نیازهای ملی و کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی، پژوهشی داخلی و حرکت در مسیر نظریه پردازی و اشاعه تفکر علم، ارتقای سطح زندگی و تعالی روح انسان و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک منعقد شد.

انجام همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی در زمینه های مرتبط با اهداف و برنامه های دو طرف، موضوع این تفاهم نامه است و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد و مبادله پنج سال خواهد بود.

رفع مشکلات با هم افزایی

طیبی در این مراسم گفت: مجموعه ها می توانند با هم افزایی، توانمندی های خود را برای رفع این مشکلات و حل مسائل جامعه صرف کنند.

وی، عوامل اصلی پیشرفت کشور را توسعه فرهنگی، علم و فناورانه، اجتماعی و سیاسی اعلام کرد و گفت: دانشگاه مجموعه ای است که وظیفه تربیت انسان توسعه یافته و تولید علم را در جامعه به عهده دارد.

طیبی ادامه داد: مجموعه ای مانند جهاد دانشگاهی هم نگاهی کاربرد علم و تبدیل آن به فن و راه حل برای مشکلات جامعه دارد و این دو مجموعه می توانند به صورت مکمل در حل مسائل، مشکلات جامعه و ارائه راه حل بسیار موثر باشند.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: کشور در مسیر توسعه قرار دارد، اما به دلیل تحریم ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه است، ولی  بیش از ۹۰ درصد مشکلات داخلی قابل حل است

  آغاز مهلت ثبت‌نام مجدد در آزمون فلوشیپ پزشکی

وی بیان داشت: هموار کردن راه توسعه و پیشرفت کشور به ویژه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می تواند سبب اقتدار اقتصادی و دفاعی کشور بر بنیان عدالت و اخلاق باشد.

طیبی درباره دستاوردهای این مجموعه بیان داشت: در حوزه پژوهشی اعم از پزشکی و کشاورزی دستاوردهای خوبی به دست آوردیم. در حوزه آموزش با وجود دانشگاه ها و موسسات آموزش و مراکز علمی کاربردی؛ هم توانمندی های خوبی داریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)