برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مشکل سوغات هنری ترامپ از پاریس ،چه بود

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نوامبر سال ۲۰۱۸ برای شرکت در آیین یادبود پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرد و در اقامتگاه رسمی جیمی مک کورت سفیر آمریکا در فرانسه ساکن شد. روزی که ترامپ قرار بود از گورستان محل دفن یک هزار و پانصد سرباز آمریکایی کشته شده در جریان جنگ جهانی اول بازدید کند، این برنامه به دلیل هوای بارانی و مشکلاتی که برای هلیکوپتر رئیس‌جمهور ایجاد شده بود، لغو شد.

با لغو این برنامه، سکان‌دار کاخ سفید فرصت آن را پیدا کرد تا در اقامتگاه تاریخی مک‌کورت که پر از آثار ارزشمند هنری بود، چرخی بزند. به نقل از منابع آگاه، وی که از چند مورد از این آثار هنری خوشش آمده بود، دستور داد تا آنها را به ایر فورس وان (هواپیمای حامل رئیس‌جمهوری آمریکا) انتقال دهند. به این ترتیب ترامپ این مجموعه آثار را که شامل یک پرتره و یک مجسمه نیم‌تنه از بنجامین فرانکلین و یک مجموعه مجسمه کوچک نقره از اساطیر یونانی بود، با خود از پاریس به کاخ سفید برد. این آثار در مجموع چیزی در حدود ۷۵۰ هزار دلار ارزش داشتند.

به گفته شاهدان ماجرا، سفیر آمریکا از این کار یکه خورده بود اما اعتراضی نکرد. ترامپ بعدا به شوخی خطاب به وی گفته بود تا شش سال دیگر که دور دوم ریاست جمهوری بالقوه‌اش به پایان برسد، آثارش را پس خواهد گرفت.

این اقدام ترامپ باعث رد و بدل شدن موجی از ایمیل‌های تند بین کارکنان بخش ساختمان‌های برون‌مرزی وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات کاخ سفید شد که مسئول انتقال این آثار هنری بودند. با این وجود در نهایت از آنجایی که آثار دزدیده شده جزء دارایی‌های دولت آمریکا بودند، این اقدام ترامپ قانونی شناخته شده و احتمال طرح شکایت منتفی شد.  

  نظرسنجی کنکور سراسری آغاز شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)