برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افتتاح ۵۸ پروژه در مناطق آزاد با سرمایه‌گذاری ۴۳۷ میلیون یورویی

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، مطابق برنامه روزهای  پنجشنبه برای افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری که توسط رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود صبح فردا (پنجشنبه) ۵۸ پروژه با سرمایه گذاری ۴۳۷ میلیون یورو معادل ۴ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان در مناطق آزاد افتتاح می شود و برای چهار هزار و ۴۱۳ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

افتتاح مهم ترین طرح کشاورزی کشور در منطقه آزاد ارس

فردا در منطقه آزاد ارس ۱۲ طرح به ارزش ۴۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که سرمایه گذاری ارزی این طرح‌ها ۷۲.۴ میلیون یورو برآورد شده است و با افتتاح این طرح‌ها برای هزار و ۳۹ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

طرح مربوط به احداث مجتمع گلخانه‌ای به روش تولیدی هیدروپونیک با تولید سالانه ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای و ۲۰ میلیون واحد نشاء و گیاه توسعه یافته با استفاده از فناوری روز دنیا و حداقل مصرف آب جهت صادرات خصوصاً به کشورهای اوراسیا که ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم با سرمایه گذاری ۷۰.۵ میلیون یورو معادل ۱۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش خصوصی ایجاد می کند.

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آن را مهمترین طرح‌ کشاورزی در کشور دانست و گفت: این طرح کاملا مدرن و مجهز است که در ۸۰ هکتار زمین به صورت یکپارچه کشت می‌شود که یک الگوی بسیار ارزشمند برای تولید گلخانه‌ای در کشور خواهد بود و محصولات آن که بیشتر صیفی جات است که به روسیه و متناسب با استانداردهای این کشور صادر می‌شود.

دومین طرح مجتمع فولاد آذرآبادگان ارس با تولید شمش فولادی و میلگرد در فاز افتتاح به ظرفیت ۷۵ هزار تن، پس از تکمیل فاز اول به ظرفیت ۳۲۰ هزار تن سالانه و با ظرفیت نهایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سالانه که موجب اشتغال ۱۷۰ نفر به طور مستقیم می شود در بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲.۳ میلیون دلار معادل ۲۰۳ میلیارد تومان انجام شده است.

سومین طرح در منطقه آزاد ارس افتتاح ۵ واحد تولیدی گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک با تولید بیش از ۷۴۰ تن انواع صیفی جات با استفاده از فناوری روز دنیا و حداقل مصرف آب که موجب اشتغال ۴۴ نفر می شود و ۶ میلیارد تومان در بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

همچنین واحد تولیدی ظروف سرامیکی نچسب  با ظرفیت تولیدی ۴۰۰ تن و لوازم برقی آشپزخانه  به صورت مونتاژ با ظرفیت تولید ۷۲ هزار دستگاه شرایط استخدام ۲۰ نفر را به طور مستقیم با سرمایه گذاری  ۸ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان فراهم می کند.

سه واحد تولیدی البسه با ظرفیت بیش از یک هزار عدد انواع لباس با اشتغال ۱۱۵ نفر و و یک واحد تولیدی مقاطع فولادی ارس با ظرفیت ۴۰ هزار تن مقاطع فولادی ساده کربنی و کم آلیاژی با با اشتغال مستقیم ۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند.

سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیون یورویی در منطقه آزاد قشم

۱۰ طرح نیز در منطقه آزاد قشم به ارزش ۳۴۰ میلیون یورو به بهره برداری می رسد که موجبات اشتغال ۶۰۱ نفر اشتغال را فراهم می کند.

طرح های پایانه صادراتی و ترمینال نفتی دیرستان در دو فاز با ظرفیت نهایی ۶ و نیم میلیون بشکه نفت و اشتغال ۳۵۰ نفر به طور مستقیم به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو، ماژول دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی برای بهره برداری از توربین دوم نیروگاه به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و ارتقای ظرفیت فعلی نیروگاه به ۳۴۰ مگاوات در زمینی به مساحت سطح هکتار برای اشتغال ۱۰۰ نفر به ارزش ۱۹۰ میلیون یورو به بهره برداری می رسد.

  نخستین آزمون آزمایشی الکترونیک دکتری تخصصی تا ۱۰ اسفند برگزار می‌شود

همچنین بهسازی معابر ۳۰ روستای جزیره از ۴۵ روستا، احداث و بازسازی ۲۰ مدرسه در سطح جزیره بیش از ۲۰ هزار متر مربع برای اشتغال ۱۵ نفر، اجرای عملیات راهسازی برون شهری برای زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری مسیر چاهکوه، گلزار طولا، اسکله سهیلی و اجرای بلوار گیاهدان به رمکان به طول ۳۵ کیلومتر و ۴۸ هزار متر مربع، یک واحد تولید بتن و قطعات بتنی پیش ساخته برای تولید تیرچه فولادی ۲ هزار و ۴۳۰ تن محصولات بتنی غیر مسلح از بتن معمولی ۲۰۰ هزار تن و بتن معمولی ۵۱۸ هزار و ۴۰۰ تن برای اشتغال ۳۰ نفر در دستور کار قرار دارد.

کمپ پارک آفتاب و پارک محله ای گلزار و ولیعصر به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع با ظرفیت هزار نفر، آماده سازی زیرساخت‌های چهار سایت ۱۵۵ هکتاری صنعتی تجاری و اقامتی، بهره برداری از سه واحد هتل مجموع ۳۱۴ تختخواب به همراه ۴۰ سوئیت با ظرفیت ۵۴ نفر اشتغال بهره برداری ترمینال کانتینری سایت شهید رجایی جهت نگهداری بارهای کانتینری تجاری در زمینی به مساحت ۴ هکتار برای اشتغال ۵۲ نفر احداث شده است.

مشاور رییس جمهور بهره برداری از پایانه ذخیره نفت در منطقه آزاد قشم را یکی از طرح‌های مهم برشمرد و اضافه کرد: این طرح، جزو ذخایر راهبردی کشور خواهد بود و نیازهای داخلی را تامین و سپس برای صادرات استفاده خواهد شد.

کیش و سرمایه گذاری ۱۷ میلیاردی

در کیش برای اشتغال یک هزار و ۶۸ نفر با سرمایه گذاری دولتی ۳۱۹ میلیارد تومان و یک هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان هشت پروژه فردا به بهره برداری می رسد.

هتل ۵ ستاره پانوراما کیش دارای ۲۶۰ اتاق و سوئیت با ظرفیت ۷۰۰ تخت خواب و سالن ۷۰۰ نفره آمفی تئاتر برای اشتغال ۲۵۰ نفر و مرکز نوآوری در ۱۲ طبقه جهت استقرار شرکت های دانش بنیان و خلاق فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری دانشگاهی و استقرار شتابدهنده صادراتی برای اشتغال ۱۱۶ نفر بهره برداری می‌شود.

همچنین سه مجتمع مسکونی و مجتمع تجاری پارسیس به زیربنای ۲۱ هزار متر مربع برای اشتغال ۳۳۰ نفر افتتاح می‌شود. واحد تولیدی تهویه مطبوع برای اشتغال ۸۰ نفر و تولید مبلمان منزل و سرویس چوبی برای اشتغال ۷۲ نفر افتتاح خواهد شد.

پست های برق داخلی پاساژ، دسترسی جاده‌ای اجرای شبکه آب و آتش نشانی روشنایی باند فرودگاه بین المللی توسعه شبکه زیرساخت فیبر نوری زمینی و کابل فیبر نوری دریایی پشتیبان از دیگر طرح هایی است که در منطقه آزاد کیش  بهره برداری خواهد شد.

کارخانه لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

بانک کارخانه تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام را از دیگر طرح‌های مهم برشمرد و افزود: کارخانه تولید لوازم خانگی مادیران با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام به منظور تولید ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و کولر گازی با ظرفیت ۵۵۰ هزار دستگاه، پنج شنبه ۲۰ شهریور به بهره برداری می‌رسد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ۲۵ درصدی نیاز کشور را در لوازم خانگی تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی با دارا بودن ۲.۵ هکتار فضای تولید و ۲.۵ هکتار فضای انبارش، برای ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند. با توجه به انتقال فناوری صورت پذیرفته، محصولات تولیدی این شرکت جایگزین برندهای خارجی حاضر در بازار کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)