برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تاکید ایران – نیکاراگوئه بر توسعه روابط فرهنگی موزه‌ها

«ایساک لنین براوو» روز چهارشنبه در دیدار با «جبرییل نوکنده» در محل موزه ملی ایران، بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور خصوصا در زمینه همکاری های موزه ای تاکید کردند.
در ابتدای این دیدار رئیس کل موزه ملی ایران با خیرمقدم به به سفیر نیکاراگویه، به  معرفی مختصری از تاریخچه موزه ملی ایران و فعالیتهای آن در سطح ملی و بین المللی پرداخت.

جبرئیل نوکنده اظهار داشت که تفاهم نامه های همکاری با بیش از پنجاه موزه بزرگ دنیا را از نشانه ای از  تمایل و تلاش  موزه ملی ایران برای مشارکت پویا در شبکه موزه های جهان و در سطح بین الملل خواند.

وی با بیان اینکه کشور نیکاراگوئه از لحاظ استاندارد موزه ای در سطح بالا قرار دارد گفت: موزه ملی ایران آمادگی دارد تا با امضای تفاهم نامه با موزه ملی نیکاراگوئه در زمینه همکاری های مشترک بین موزه ها ازجمله پروژه های مشترک پژوهشی، نمایشگاه های متقابل، سخنرانی های تخصصی بستر ساز توسعه روابط فرهنگی دو کشور باشد.
رییس کل موزه ملی ایران با توجه به  محدودیت های ناشی از همه گیری کوید ۱۹ در عملکرد موزه ها، برگزاری نمایشگاه ها و پروژه های مجازی مشترک را تا رفع این بحران پیشنهاد کرد.
سفیر جمهوری نیکاراگوئه در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه در موزه ملی ایران به عنوان کانون بزرگ فرهنگ ایران گفت: بسیار علاقمندم تا با تاریخ و تمدن غنی ایران آشنا شوم و معتقدم این میراث بزرگ باعث افتخار جامعه بشریت است.

ایساک لنین براوو ادامه داد: تلاش دارم تا از طریق پروژه های فرهنگی باعث تحکیم و گسترش روابط و دوستی عمیق دو کشور باشم.  
در ادامه این ملاقات بازدید از موزه ایران باستان، با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رییس موزه ایران باستان صورت گرفت و ایساک لنین براوو با  بخشی از سیر تاریخ و تمدن هزاران‌ساله ایران آشنا شد. وی از  آثار مختلفی از جمله گل نیشته های شوش، سفال پویانمایی شهر سوخته، آثار فرهنگ غنی جیرفت، تالار هخامنشی، سردیس شاهزاده هخامنشی، تندیس بزرگ‌زاده اشکانی و مومیایی طبیعی موسوم به مرد نمکی دیدن کرد.

  فرهنگ گردشگری در جامعه نهادینه شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)